شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد

تامین میلگرد و سیمان آزادراه تهران-شمال توسط بنیاد مستضعفان/کاهش پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ آزادراه به ماهانه ۱ درصد


تامین میلگرد و سیمان آزادراه تهران-شمال توسط بنیاد مستضعفان/کاهش پیشرفت فیزیکی قطعه 2 آزادراه به ماهانه 1 درصد

رئیس بنیاد مستضعفان از تامین ۱۰۰ درصد میلگرد و سیمان آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ این آزادراه به یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدپرویز فتاح اظهار کرد: فعالیت‌ها در منطقه 2 آزادراه تهران-شمال به واسطه مشکلات تامین مالی از سوی دولت که آن هم به دلیل تغییر و تحولات و جابجایی در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم روی داد، به یک درصد پیشرفت فیزیکی در ماه رسیده است، ولی خوشبختانه در جلسه اخیر مقرر شد با رفع این موانع و تامین مالی مناسب و حل مشکلات این بخش توسط دولت، میزان پیشرفت ماهانه پروژه به 2.5 تا 3 درصد برسد تا کار مسیر رفت این قطعه در پایان 1401 تکمیل شود و با قول‌های وزیر  مشکلات تامین مالی این پروژه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد تامین مالی این پروژه به عهده بنیاد است گفت: ما تا امروز بیش از 100 درصد تعهداتمان را برای کمک به پیشرفت بیشتر پروژه انجام داده ایم و قول دادیم در ادامه نیز، سهم خود را به طور کامل انجام دهیم و سیمان و میلگرد پروژه را به صورت 100 درصدی تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر رفت در قطعه 2 آزادراه تهران شمال تا پایان 1401 به اتمام می‌رسد افزود: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این بود که همزمان با کار در این مسیر، در باند برگشت نیز کار انجام شود و انشالله به این توصیه عمل می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان درباره مشخصات فنی پروژه احداث قطعه 2 آزادراه تهران-شمال گفت: قطعه 2، حدود 22 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن یعنی تونل البرز افتتاح شده و 16 کیلومتر از این مسیر باقی مانده که تا امروز حدود 75 درصد پیشرفت داشته است؛ نکته قابل توجه آن است که عمده مسیر در قطعه 2 آزادراه تهران شمال، تونل و پل است و همین موضوع، کار در این قطعه از آزادراه را سخت کرده است.

انتهای پیام/