شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#بودجه ۱۴۰۱#رئیس‌جمهور

تاکید رئیس‌جمهور در تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت بود/ عزم جدی دولت برای حل مشکلات

تاکید رئیس‌جمهور در تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت بود/ عزم جدی دولت برای حل مشکلات

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی و دولتمردان آثار و برکات فراوانی دارد، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم توانست نگرانی بزرگ مردم درباره شیوع ویروس کرونا را برطرف کند.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  با هدف سخنرانی در همایش بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی، حضور در جمع دانشگاهیان و فعالان جبهه انقلاب در شهرستان‌های خرم آباد، چگنی و سلسله و همچنین افتتاح یادمان شهدا و پرو‍‍‍‍ژه‌‌ های دانشگاهی دانشگاه آیت الله بروجردی به استان لرستان سفر کرد.

 

 

* سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان آثار و برکات فراوانی دارد/ برنامه دولت این است که عدالت در همه ابعاد آن رعایت شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این سفر در نشست با فعالان سیاسی و فرهنگی گفت: هفته گذشته اعضای هیات دولت و آیت‌الله رییسی در استان لرستان حضور داشتند و قبل از آن در تهران در جلسه نمایندگان استان با معاون اجرایی رییس جمهور کمبودها، مشکلات، مطالبات، اولویت ها وراهکارها بیان شده است.

وی با بیان اینکه قطعا سفرهای استانی رئیس جمهور و دولتمردان آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت، افزود: دولت شبانه روز در حال تلاش است و معمولا روزهای تعطیل وزرا به استان‌ها می روند و ظرفیت ها را از نزدیک می بینند و یکی از اولویت های دولت در این دوره استفاده از استعداد ها و ظرفیت هایی است که تاکنون به خوبی استفاده نشده، مثل معادن که باید توجه ویژه صورت گیرد.

حسینی ادامه داد: نیروهای مستعدی در استانها است که برخی شناخته شده نیستند و یکی از وظایف فعالان سیاسی و فرهنگی معرفی این افراد است تا از آنها برای اداره کشور و خدمت به مردم استفاده شود و بنای دولت هم شایسته سالاری است و آیت الله رییسی هم بر این نکته تاکید کرده است.

 

 

وی گفت: مبنای انتخاب مسئولان توانمندی و کارآمدی است و  تحول با افراد انقلابی کارامد انقلابی و ولایتمدار ایجاد می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: ما در آغاز راه هستیم و همه باید با روحیه جهادی پای کار باشند تا اتفاقات خوبی برای مردم بیافتد و مردم حلاوت خدمت را حس کنند.

وی افزود: در جای جای ایران شهرستان های جدید در دهه اخیر شکل گرفته اما الزامات و امکانات متناسب را نداشتند که همه اینها انتظار مردم است و در این دوره تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شود.

حسینی با اشاره به تلاش بی‌ وقفه اعضای دولت برای حل مشکلات مردم گفت: باید واقعیت ها را دید  و پذیرفت که همه این کمبودها را نمی شود در کوتاه مدت برطرف کرد، اما  تلاش ها برای حل مشکلات باید بدون اتلاف وقت ادامه داشته باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: یک نمونه حرکت جهادی ورود و تزریق بالغ بر 110 میلیون دز واکسن بود و یکی از نگرانی های بزرگ مردم در این زمینه در این مدت کوتاه برطرف شد، مسلما اگر تلاش کنیم و همه کمک کنند، مشکلات دیگر هم به همین صورت حل خواهد شد.

وی افزود: بودجه 1401 به عنوان اولین سند مهم مالی دولت تازه ارائه شده و دولت از نقدهای کارشناسی و دلسوزانه  صاحب‌نظران استقبال می کند،  انشاءالله بودجه در کمیسیون های مجلس کارشناسی و در نهایت با خیر و صلاح ملت تصویب و گامهای بلندی برداشته می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: نیروهای انقلاب باید در بیان مطالبات مردم پیشگام باشند اما انتظارات هم باید متناسب با امکانات کشور باشد.

وی با اشاره به موفقیت های دولت سیزدهم در برخی حوزه ها گفت: دولت می خواهد بر خودش سختگیری کند تا مشکل مردم را حل کند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب هر مصوبه طرح و لایحه ای باید پیوست عدالت داشته باشد و این موضوع مورد تاکید آقای رییسی هم هست که جایی توزیع امکانات ناعادلانه نباشد و دولت این را بر نمی تابد.

وی افزود: نمی توان در جامعه اسلامی فاصله طبقاتی داشت. در سال های اخیر فاصله بین اغنیا و طبقات ضعیف بیشتر شده که این زیبنده جامعه اسلامی نیست آن هم در صورتی که اولین سخن امام عدالت و رسیدگی به محرومان بود اما عده ای در گذشته به نگاه لیبرالی و سرمایه داری غرب افتخار می کردند و فاصله طبقاتی نظام سلطه را ترویج داده اند اما ما بر اساس آموزه های دینی قرانی باید عمل کنیم و برنامه دولت این است که عدالت در همه ابعاد آن رعایت شود.

وی گفت: در بحث صنایع تبدیلی و راه آهن اقدامات خوبی در حال طراحی و برنامه ریزی است تا کارهای بزرگی در این حوزه ها از جمله جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی صورت گیرد تا ایرانیان مقیم هم بیایند و ما از ثروت، علم و مهارت آنها بهره مند شویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما اگر مضامین والای قرانی را به خوبی بشناسیم و به آن عمل کنیم و فرهنگ قرانی و سبک زندگی اسلامی را گسترش دهیم جلوی خیلی از مسایل گرفته می شود و قطعا در این دوره به فرهنگ بهای بیشتری داده خواهد شد.

حسینی در ادامه گفت: شعار این دولت تحول است و بزودی سند تحول رونمایی می شود یعنی دولت برای تحول برنامه دارد و این برنامه و سند هم با یک کار دقیق و کارشناسی تدوین شده است. باید تحولی در نظام مدیریتی ایجاد کنیم تا عدالت محوری با نگاه به ظرفیت های ملی مبنای حکمرانی باشد‌.

* عزم دولت برای حل مشکلات مردم جدی است

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه سفر خود به لرستان، در گردهمایی نیروهای انقلابی گفت: آیت الله رئیسی نشان داد یک دولت مردمی تشیکل داده و انجام ۱۱ سفر استانی در این مدت کوتاه از عمر دولت سیزدهم و حضور در بین مردم  و شنیدن بی‌واسطه صدای آنها و پیگیری برای حل مشکلات این موضوع را به روشنی نشان می‌دهد‌.

وی با بیان اینکه مردم لرستان در دوران دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند، ادامه داد: مردم الان هم در صحنه هستند و  دولت برای حل مشکلات مردم عزم جدی دارد.

حسینی افزود: اگرچه مشکلات فراوانی از سال های قبل روی هم انباشته شده اما ظرفیت ها و استعدادها بسیار است و در این مدت کوتاه برخی مشکلات بزرگی از سر راه برداشته شده است. مثلا گرفتاری هایی که کرونا ایجاد کرده بود کم نبود ولی الان با تلاش دولت آرامشی در کشور حاکم شده و مساله معیشت مردم هم در حال پیگیری است.

 

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: شاید قبل از این عزم و اراده‌ای برای خدمت نبود و سوء مدیریت ها فراتر از تحریم ضربه اقتصادی به کشور و مردم وارد نمود. اما امروز این عزم و اراده در کشور برای خدمت در دولت وجود دارد و مطمئنا شرایط روز به روز بهتر خواهد شد. البته باید برنامه ریزی و توجه به اولویت‌ها عمل شود.
وی در ادامه اظهار داشت: ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال شعار نبود و برای این مهم طراحی و برنامه ریزی شده است.

حسینی یادآور شد: در بودجه1401 موضوع کاهش بیکاری، برقراری عدالت، توزیع عادلانه امکانات در  استان ها و مناطق محروم دیده شده است.

وی گفت: خدمات زیادی در نظام جمهوری اسلامی انجام شده اما هنور به حد مطلوب نرسیده ایم. با این حال باید دستاوردها را بیان کرد و مشکلات را هم نادیده نگرفت.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: در بحث پیشرفت علم و فناوری، کشور با گذشته قابل مقایسه نیست و الان جایگاه قابل توجهی داریم اما این کافی نیست و باید به کمک این دانش مشکلات اقتصادی را حل کنیم و وابستگی را از بین ببریم و کاری کنیم تهدید و تحریم تاثیری نداشته باشد. بنابراین نخبگان و دانشمندان ما باید شبانه روز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شهیدان فخری، تهرانی‌مقدم، رضایی نژاد، شهریاری، سلیمانی و... در میادین علم و نبرد نام ایران را بلند آوازه کردند، گفت: باید در سایر میادین همچون صنعت و کشاورزی هم سرامد باشیم.

حسینی افزود: دولت به جد با فساد مبارزه می کند ولی مردم هم باید پای کار باشند. قطعا یکی از اولویت های دولت بحث عدالت و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مجاهدت در دولت شکل گرفته و شخص رییس جمهور پیگیر حل مشکلات است، تصریح کرد: جلسات اقتصادی مرتب برگزار می شود و با برنامه ریزی‌های که شده و می شود گره ها انشالله باز خواهد شد.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت های دولت در بحث دیپلماسی و فروش نفت در یک مدت کوتاه اشاره کرد و گفت: امروز تیم مذاکره کننده ما با قدرت و عزت به دنبال دفاع از حق ملت است. در عرصه دیپلماسی هم شاهد توفیقات خوبی که در دولت صورت گرفته هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون در کشور انسجام ایجاد شده است و چندصدایی نداریم، دولت منسجم و ولایی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه کارآمد هستند اما کوهی از مشکلات داریم، و باید برای حل آنها تلاش کنیم که هم اکنون در دولت همین مسیر با قدرت طی می شود.

حسینی افزود: دولت در حال تلاش است و در این مدت گشایش های خوبی صورت گرفته است با این حال رسانه های معاند و بدخواهان سعی دارند با موج سواری همه کمبودها را به دولت کنونی نسبت دهند که این درست نیست.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان گفت: ما می خواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و حتما باید از نظر اقتصاد هم رشد کنیم تا جایی که به یک الگو در منطقه و دنیا تبدیل شویم که این مهم در گرو وحدت و همصدایی مردم و مسوولان است.

* افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی در دانشگاه آیت الله بروجردی

در ادامه این سفر یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح شد.

گفتنی است یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به مساحت یکهزار متر مربع و با گنجایش ۸۰ هزار عنوان کتاب، و زمین چمن مصنوعی فوتسال به مساحت یکهزار و ۵۸۰ متر مربع پروژه هایی بودند که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور افتتاح شدند.

 

 

همچنین معاون پارلمانی رییس جمهور از نمایشگاه تقاضا محور هفته پژوهش در دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) بازدید کرد.

 سید محمد حسینی در سفر به بروجرد کتابخانه باهنر این شهرستان را افتتاح و در مراسم بزرگداشت علامه سید جعفر شهیدی نیز شرکت کرد.

بازدید از زمین منطقه فیال مربوط به دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) و جلسه با اساتید بسیجی دانشگاه‌های شهرستان بروجرد از دیگر برنامه‌های سفر معاون پارلمانی رییس‌جمهور بود.

* در شرایط فعلی اولویت اقتصاد است ولی مسائل فرهنگی هم نباید فراموش شود

سیدمحمد حسینی در آئین افتتاح کتابخانه باهنر شهرستان بروجرد با بیان اینکه این روزها مشکلات معیشتی اقتصادی فراوان است، اظهار کرد: طی سفرهای استانی  مسائل فکری، فرهنگی و علمی نباید تحت‌الشعاع قرار گیرد هرچند که در شرایط فعلی اولویت اقتصاد است ولی اگر جریان‌سازی و کار ژرف فرهنگی نشود این زحمات هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی ایجاد فضاهایی همچون سینما، کتابخانه و تالار را زمینه ساز ایجاد رویدادهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: با مجموع این اقدامات افکار و اندیشه غرب بر جوانان غالب نمی‌شود.

 

 

معاون پارلمان رئیس‌جمهور با اشاره به وجود شخصیت‌های متعدد علمی و فرهنگی در بروجرد، ضمن اهدای حداقل یک‌هزار جلد کتاب به کتابخانه شهید باهنر این شهرستان گفت:  پیشنهاد می‌شود مرکز خاصی برای معرفی شخصیت و آثار نویسندگان، مترجمان، عالمان و اندیشمندان این  شهرستان ایجاد و نتایج اقدامات آنان در این مکان به صورت تجمیعی نمایش داده شود.

حسینی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر کتابخوانی و تقریر ایشان بر مقدمه برخی کتاب‌ها در راستای تشویق دیگران حتی مسوولان به مطالعه اضافه کرد: بیان واژه‌های جدید، تعابیر تازه، طرح سوژه و ایجاد حرکتی که ایشان در جامعه رقم می‌زند علاوه بر استعداد ذاتی به دلیل سطح مطالعه عمیق و اشراف ایشان بر مسائل فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم علاوه بر رفع مشکلات معیشتی به فرهنگ هم بها داده شود، خاطرنشان کرد: در این راستا مشکلات معیشتی کارکنان ارشاد و کتابخانه‌ها در برنامه سازمان امور استخدامی و اداری مقایسه، بررسی و ترمیم حقوق‌ها در دستور کار قرار دارد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نظام هماهنگ پرداخت باید به معنای واقعی محقق شود، تصریح کرد: کار فرهنگی نیازمند سرزندگی و نشاط است که باید با ترمیم حقوق، روحیه و انگیزه دوچندانی به کارکنان دستگاه‌های فرهنگی بخشید.

* تحقیقات دانشگاهی باید نیاز محور باشد

سید محمد حسینی در مراسم افتتاح چهار طرح عمرانی و خدماتی دانشگاه آیت الله بروجردی هم افزود: دانشگاه فرصت آفرین و جامعه محور بسیار ارزشمند است و اساتید باید پیشگام و طلایه دار این مسیر باشند.

وی اظهار داشت: دانشگاهیان و اساتید باید نشان دهنده مسیر، پیش بینی کننده مسایل و ارائه کننده راهکار در محورهای مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشند.

وی تصریح کرد: اساتیدی که انسان ساز و تربیت گر نسل آینده هستند باید تحقیقات خود را با این اولویت ها در کشاورزی، علوم فنی و مهندسی و به ویژه علوم انسانی انجام و راهکار دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به موفقیت های هسته ای ایران توسط دانشمندان بومی گفت: برخی دسترسی ایران به انرژی هسته ای را جدی نمی گرفتند اما مردان و شهدای هسته ای همت و تلاش کردند، بررسی، همفکری و مطالعه داشتند و به نتیجه های بزرگی دست یافتند.

حسینی افزود: این افراد در عین گمنامی بدون جنجال و هیاهو کار کردند و مردم هم پس از شهادت، به عظمت آنها پی بردند و تکریم کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: هرکه توانمندی بیشتری دارد مسوولیت و رسالت سنگین تری هم بر عهده دارد که شخصیت های دانشگاهی در این راستا جزو افراد موثر هستند.

 

 

حسینی همچنین احداث یادمان شهدای گمنام دانشگاه آیت الله بروجردی را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: شهدا جزو پارسایان و متقین بودند و اکنون در بهشت در زمره ابرار هستند که انتظار می رود دانشجویان و اساتید با میثاق با آنها حافظ دستاوردهای انقلاب و اسلام باشند.

وی تاکید کرد: در هر رشته علمی، فنی و مهندسی موضوع فرهنگ و هنر باید شکوفا شود و استعدادها به فعلیت برسد تا جوانان هنر خود را در مسیر منطقی و دینی به نمایش بگذارند. 

وی اظهار داشت: عزم دولت هم در حمایت از فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط در جامعه راسخ است چراکه رخوت و رکود در دولت مردمی معنا ندارد.

حسینی بیان کرد: هنر بومی جوانان را بیمه می کند و وقتی کشور پذیرای هنر آنان باشد، با ایمان و انگیزه بیشتری به کشور خود خدمت می کنند.

یادمان شهدای گمنام، سرای دانشجویی نرگس، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و زمین چمن مصنوعی فوتسال دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) روز پنجشنبه با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور به بهره برداری رسید.

* رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت برنامه‌های دولت است

سید محمد حسینی همچنین در این سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند که رفع مشکلات معیشتی مردم در اولویت و جزو برنامه‌های فوری دولت باشد، بیان کرد: اما این معنی‌اش این نیست که ما به فرهنگ و هنر بی‌توجه باشیم، رئیس جمهور در جلسات دولت بارها تاکید کردند به این مسئله توجه شود و انشالله در سال آینده یک انسجام و هماهنگی بیشتری ایجاد می‌شود، لایحه بودجه چنین خواسته که فعالیت‌های فرهنگی از جهت کمی و کیفی توسعه پیدا کند. 

وی افزود: در شهرستانی مانند بروجرد  و لرستان که ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد، کارهای گوناگونی می‌توان انجام داد که یکی از آنها تجلیل از بزرگان و مشاهیر و مفاخر است.

* پرسش نمایندگان از وزرا بیانگر پاسخگویی دولت است

حسینی در ادامه سفر خود به لرستان، در نشست اعضای بسیج اساتید مراکز آموزش عالی استان لرستان افزود: دوره قبل، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سه ماه نخست شروع دولت ۵۵ سوال از دولتمردان پرسیده بودند در حالیکه در سه ماهه اول دولت کنونی ۲۵۷ سوال توسط نمایندگان مردم مطرح شده است.

وی ادامه داد: این رشد چند برابری سوالات نشان می دهد نمایندگان دولت را از خود می دانند، توقع و انتظار دارند و سوال می کنند چون می دانند نتیجه دارد.

وی تصریح کرد: نمایندگان سخنگوی مردم هستند و مطالبات آنها را بیان می کنند اما باید شرایط موجود کشور و ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید بدهی های گذشته دولت را در نظر گرفت.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر مطالبه گری بر مبنای وضع موجود افزود: اکنون مسوولان کشور همه در جبهه انقلاب، از نیروهای ولایی و در خط رهبری هستند و فرصت مغتنمی برای خدمت فراهم شده است.

حسینی گفت: در این شرایط مردم هم بیش از گذشته  انتظار دارند و باید کار جهادی و انقلابی را در دستور کار داشت.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه فعالیت دولت سیزدهم گامهای موثری برداشته شده، اقدامات خوبی در دست اقدام است و ارتباط با جهان و کشورهای همسایه روند مطلوبی دارد.

 

وی اضافه کرد: برخی در گذشته اذعان می کردند نیروهای انقلابی زبان دیپلماسی و روش مذاکره با دنیا را بلد نیستند اما اکنون جمهوری اسلامی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای عضویت دایم دارد، خط گاز ترکمنستان مشکلات مناطق شمالی کشور را حل کرده و مذاکرات هسته ای هم با عزت در حال پیگیری است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه روابط با ترکیه نیز رو به تقویت است اظهار داشت: برای انجام کار موثر و بزرگ در دولت به هم افزایی و پرهیز از اقدام جزیره ای نیاز داریم.

حسینی با اشاره به توجه ویژه دولت به نظرات دانشگاهیان بیان کرد: دولت شنوای سخنان این قشر است و سعی می کند در تصمیمات خود از آنها استفاده نماید .

وی با تاکید بر کمک فکری اساتید دانشگاه به تدوین و اجرای طرح های توسعه ای دولت گفت: توقع داریم بسیج اساتید سند تحول را با دقت مطالعه، بخش مربوط به خود را آنالیز و برای اجرا به کشور کمک کنند.

وی گفت: گاهی اسناد بسیار خوبی در کشور داریم ولی اثر بخش نیست که در این خصوص همیشه مسوولان مقصر نیستند بلکه اساتید باید نظر کارشناسی دهند و خود را در توسعه پایدار کشور سهیم بدانند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه تحول با وجود افراد معتقد به آن محقق می شود بیان کرد: شاید قبل از این چندان به راهکارهای اساتید و نخبگان توجه نمی شد اما اکنون دولت مصمم است از این افراد استفاده کند و  اهتمام و توجه ویژه ای به نظرات کارشناسی دانشگاهیان و صاحبنظران  دارد.

حسینی همچنین افزود: دولت تقویت و گسترش شبکه ملی اطلاعات را به جد در دستور کار دارد و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبار خاصی  برای این مهم در نظر گرفته است.

 * تاکید رییس جمهور در تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت بوده است

حسینی همچنین در دیدار با امام جمعه بروجرد افزود: تاکید رییس جمهور در تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت بوده است تا اختلاف فاحش میان دهک های جامعه کمتر شود.

وی ادامه داد: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست برخی در فقر و عده ای در  ناز و نعمت باشند بنابراین افزایش حقوق ها پلکانی محاسبه خواهد شد تا به سمت عدالت حرکت کنیم.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: دولت بنا دارد به صدور مجوزهای سرمایه گذاری و اجرای آیین نامه ها سرعت دهد چراکه با وجود ضرورت استفاده از بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال اما اکنون در مواردی  سرمایه گذاران به دلیل روند طولانی پیش از تولید صرفنظر می کنند.

 

 

حسینی همچنین با اشاره به جایگاه فرهنگی شهر بروجرد به دلیل وجود علمای بزرگی همچون آیت الله بروجری اضافه کرد: این شهرستان نقش مهمی در فرهنگ و هنر کشور داشته و اکنون هم افراد موثری از این منطقه در بخش های مختلف کشور فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر ارتباط و تعامل  مسوولان با مردم تاکید داشته اند چراکه با بازدید میدانی به مشکلات و امکانات واقف می شویم و تصمیم گیری و تقسیم بودجه عادلانه می شود.

حسینی گفت: رییس جمهور منظم و با برنامه ریزی پیگیر امور است و همین نوع فعالیت جهادی را هم از وزرا و مدیران انتظار دارد تا بتوان بر مشکلات فائق آمد.
حسینی همچنین افزود:  امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم اما نتوانستیم آنگونه که باید فرهنگ دفاع مقدس را ترویج و تبیین کنیم.

وی بیان کرد: باید در این زمینه اقدامات نو، تاثیرگذار و متنوعی همانند چاپ کتاب و ساخت فیلم و سریال صورت گیرد تا روایت رشادت های دوران دفاع مقدس برای نسل کنونی جذاب باشد.

انتهای پیام/