شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#قهرمانی کشور#جدید#ملی‌پوشان#کشتی

تغییر وزن ۲ کشتی‌گیر اعزامی به جهانی نروژ و حضورشان در مسابقات قهرمانی کشور


تغییر وزن 2 کشتی‌گیر اعزامی به جهانی نروژ و حضورشان در مسابقات قهرمانی کشور

علاوه بر امیرمحمد یزدانی که پیش از این رسماً از تغییر وزنش خبر داده بود، یکی دیگر از ملی‌پوشان اعزامی به جهانی نروژ نیز در وزن جدید در مسابقات قهرمان کشوری کشتی خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات قهرمان کشوری کشتی آزاد طی دو روز 23 و 24 دی ماه قرار است در گرگان برگزار شود، رقابت‌هایی که شروع چرخه انتخابی تیم ملی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی 2022 صربستان و بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد بود.

طبق اعلام کادر فنی تیم ملی غیر از هفت مدال‌آور کشتی آزاد در جهانی 2021 نروژ، همه سرمایه‌های کشتی ایران باید در رقابت‌های قهرمان کشوری کشتی بگیرند.

همچنین از بین کشتی‌گیرانی که مهر ماه امسال در اسلو مدال گرفتند، هر کشتی‌گیری که قصد تغییر وزن داشته باشد، باید کار خود را در چرخه، از مسابقات قهرمان کشوری آغاز کند. بنابراین امیرمحمد یزدانی که بعد از مسابقات جهانی رسماً از تغییر وزن و حضورش در 70 کیلوگرم خبر داد، نیز با وجود کسب مدال نقره وزن 65 کیلوگرم جهان در سال 2021، در گرگان به مصاف حریفان داخلی‌اش در وزن جدید خواهد رفت.

علاوه بر امیرمحمد یزدانی، یکی دیگر از ملی‌پوشان جهانی نروژ که البته به دلیل عدم کسب مدال در اسلو باید کار خود را در چرخه انتخابی تیم ملی از قهرمان کشوری استارت می‌زد، وزن خود را تغییر داده است. رحمان عموزاد قهرمان سال 2021 جوانان جهان و فنی‌ترین کشتی‌گیر نوجوان جهان در سال 2019 که در مسابقات جهانی نروژ از کسب مدال در وزن 61 کیلوگرم بازماند، تصمیم قطعی خود را در مورد تغییر وزن گرفته و از این پس کارش را در 65 کیلوگرم ادامه خواهد داد.

رحمان عموزاد پیش از المپیک مدعی وزن 57 کیلوگرم محسوب می‌شد که با توجه به شرایط سنی‌اش با افزایش وزن مواجه شد و با شکست مقابل رضا اطری، شانس حضور در المپیک توکیو را از دست داد.

 

انتهای پیام/