بهمن فروتن، پیشکسوت فوتبال، درباره کیفیت لیگ برتر تا این هفته به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: مطمئنا انتظارات می‌توانست بیشتر باشد اما در حال حاضر یکی از مهم ترین معضلاتی که باعث شده اندکی سطح لیگ افت کند عدم حضور تماشاگران است. در بیشتر کشورهای دنیا بدون تماشاگر بودن به فوتبال ضربه زده و در ایران نیز به همین ترتیب است و بازیکنان انگیزه لازم را برای درخشش ندارند.

وی در ادامه درباره افت سطح لیگ افزود: وقتی آدم دربی را مشاهده می‌کند می‌تواند این مساله را تائید کند. تیم‌های ضعیف، ضعیف‌تر شده‌اند و به این ترتیب سطح لیگ پائین‌تر می‌آید. مسائل مالی هم می‌تواند دخیل باشد. استفاده کم از بازیکنان پایه و کم بها دادن به آکادمی‌ها هم از جمله دلایل افت سطح لیگ است.

فروتن عنوان کرد: نتیجه‌گرایی و تمرکز روی عدم دریافت گل و یا حتی خروج از زمین با حداقل یک تساوی باعث شده تا این موضوع در ذهن‌ها شکل بگیرد که مربیان تفکراتی دفاعی دارند. اصطلاح نوک حمله در حال فراموش شدن است و اصلا گلزنی پیدا نمی‌کنیم.

سرمربی اسبق چند تیم لیگ برتری از جمله شموشک نوشهر درباره انتخاب یک مدعی به عنوان مدعی اصلی قهرمانی گفت: برخی اوقات تیم‌ها با افت مواجه می‌شوند و سپاهان هم این شرایط را دچار شده است. به نظر من اما اگر به همین ترتیب پیش برویم گل‌گهر را می‌توانیم یک مدعی بدانیم. مس رفسنجان در صورت حفظ وضعیت مالی‌اش می‌تواند در بلندمدت مدعی باشد. استقلال و پرسپولیس؟ تا لحظه آخر نمی‌شود آن‌ها را قهرمان دانست یا خیر. آن‌ها ممکن است هر روز با یک حاشیه جدید دست و پنجه نرم کنند. قطعا اما مدعی قهرمانی هستند.

فروتن درباره مربیان جوانی که فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مربیان جوان زیادی اخیرا به فوتبال اضافه شدند. این روزها امکانات پیشرفته در دسترس است و می‌توانند به راحتی به یادگیری بپردازند. فکر می‌کنم هر مربی جوانی که سعی کند بیشتر بیاموزد می‌‌تواند در آینده هم موفق‌تر باشد.

وی درباره انتخاب یک نفر به عنوان ستاره لیگ افزود: فکر می‌کنم اگر شرایط مهیا باشد عیسی آل‌کثیر می‌تواند یک ستاره باشد اما شرایط در پرسپولیس چندان ایده‌آل نیست. به نظرم پرسپولیس اندکی گرفتاری دارد و اگر گرفتاری‌ها رفع شود آل‌کثیر می‌تواند به عنوان ستاره بدرخشد. حرکات و عکس‌العمل‌های او در محوطه جریمه بسیار خوب است.

فروتن درباره وضعیت تیم ملی گفت: اسکوچیچ نتایج بسیار خوبی گرفته است و باید شرایطش را در نظر گرفت. هیچ‌کس مانند او در چنین شرایط سختی نبوده و به نظر من مربی ایده‌آلی است. معلوم است که باید به اسکوچیچ در جام جهانی فرصت دهیم و اگر این کار را نکنیم به بیراهه رفتیم، بیراهه یعنی راه کسانی که هدف‌شان ضربه زدن به تیم ملی است.

انتهای پیام// 4