به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تبیین مکتب فاطمی است، ادامه داد: برنامه‌هایی را به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در فرهنگسراهای شهرداری تبریز  برنامه‌ریزی کردیم که تفاوتی با سال‌های قبل دارد و آن همراه شدن ایام فاطمیه با آیین گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش است.

حمیدی ادامه داد: براین اساس در تلاشیم تا محتوای برنامه‌های قرآنی اجرایی ایام فاطمیه در مراکز فرهنگی شهرداری با شهادت سردار عجین شود چرا که حاج قاسم سلیمانی محصول و نتیجه حماسه فاطمی است.

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار نشست های تبیینی در رابطه با شخصیت والا و معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها و بیان ویژگی های اخلاقی ایشان، نشست های تخصصی سبک زندگی فاطمی ، محافل قرآنی از قبیل محفل انس و کرسی تلاوت، قرائت و تفسیر حدیث کساء  و مراسم  عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)در فرهنگسرای بزرگ الغدیر را  از مهمترین این برنامه ها برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی اظهارکرد: مهم ترین ویژگی و سیره اخلاقی حضرت زهرا (س) ولایتمداری ایشان بود و علیرغم این که ایشان در همه زمینه‌ها مانند عبادت و راز و نیاز، خانه‌داری، فرزندپروری و ... سرآمد بودند اما آن چیزی که در وجود ایشان تبلور یافت دفاع از ولایت و امامت بود و این درس مهمی برای ماست که در همه شرایط از امام زمان خود پیروی کنیم.

او با تاکید بر الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه بیان کرد: باید در ایام فاطمیه با برنامه‌ریزی‌های اساسی و لازم در راستای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) تلاش کنیم تا بتوانیم شاهد ترویج سبک و سیره ائمه و معصومین باشیم.