به گزارش اکو ایران به نقل از اقتصاد نیوز، بر اساس اسناد داخلی مشاهده شده توسط  CNBC، گوگل به کارمندان خود گفته است که اگر از خط مشی واکسیناسیون کووید19 شرکت پیروی نکنند، حقوق خود را از دست خواهند داد - و در نهایت اخراج خواهند شد.

در یادداشتی که توسط مدیر این شرکت منتشر شد، تاکید شده که کارمندان تا 3 دسامبر(۱۲ آذر) فرصت داشتند تا وضعیت واکسیناسیون خود را اعلام کنند و اسنادی را بارگذاری کنند که نشان دهنده شواهد زدن واکسن باشد، یا برای معافیت پزشکی یا مذهبی درخواست داده اند.

این شرکت گفت پس از آن تاریخ شروع به تماس با کارمندانی خواهد کرد که وضعیت خود را آپلود نکرده اند یا واکسینه نشده اند و همچنین با کسانی که درخواست معافیت آنها تایید نشده است.

این سند می‌گوید کارمندانی که قوانین واکسیناسیون را تا مهلت 18 ژانویه(۲۹ دی) رعایت نکرده‌اند، به مدت 30 روز در «مرخصی اداری با حقوق» قرار خواهند گرفت. پس از آن، شرکت آنها را تا شش ماه در «مرخصی شخصی بدون حقوق» قرار می دهد و به دنبال آن اخراج می شوند.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای گفت: «الزامات واکسیناسیون ما یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانیم نیروی کار خود را ایمن نگه داریم و خدمات خود را در حال حرکت نگه داریم» و افزود که این شرکت «پشت سیاست واکسیناسیون » می‌ایستد.