شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#جدید#آلمان#نخست وزیر#اومیکرون

بیش از ۵۰۰ مرگ روزانه کرونایی در آلمان/ هشدار جانسون درباره بدتر شدن اوضاع انگلیس


بیش از 500 مرگ روزانه کرونایی در آلمان/ هشدار جانسون درباره بدتر شدن اوضاع انگلیس

نهادهای بهداشتی در آلمان از ۵۲۲ مرگ کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند و نخست وزیر انگلیس و مشاور ارشد وی درباره بدتر شدن اوضاع کرونایی و ثبت رکوردهای جدید بر اثر گسترش سریع سویه اومیکرون هشدار داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، وضعیت کرونایی با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون در اتحادیه اروپا بسیار حاد شده است.

522 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان امروز (پنج شنبه) در عرض 24 ساعت از ابتلای 56677 مورد جدید به کرونا در این کشور خبر داده است. نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 340.1 رسیده است.

بر اساس ارزیابی انستیتو رابرت کخ آلمان در عرض 24 ساعت 522 نفر دیگر هم در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

بالا گرفتن بحث ها درباره کمبود واکسن در آلمان

اظهارات اخیر "کارل لایتر باخ"، وزیر بهداشت آلمان درباره کمبود واکسن در این کشور بر اثر سیاست های وزیر بهداشت قبلی هم بسیار در آلمان بحث برانگیز شده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان با اشاره به برنامه دولت جدید برای تزریق 30 میلیون دوز واکسن تا پایان سال جاری میلادی گفته است، از 18 نوامبر تا امروز 19 میلیون دوز واکسن تزریق شده و و بقیه هم تا آخر دسامبر تزریق می‌شوند.

اکنون در باره ادامه موفقیت‌آمیز این کارزار تردیدهای جدی وجود دارد. وزیر بهداشت شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون آلمان از کمبود واکسن در سه ماهه نخست سال آینده خبر داد.

کارل لایترباخ هفته پیش گفته بود، قصد دارد وضعیت موجودی و سفارش‌های واکسن را بررسی کند. وی پس از این بررسی به این نتیجه رسیده که اگر تدابیر لازم در دستور کار قرار نگیرد یا تدابیر جدید موفقیت‌آمیز نباشند، آلمان در ابتدای سال آینده با کمبود واکسن روبرو می‌شود.

لایترباخ پیشتر در نشست وزیران بهداشت دولت فدرال و دولت‌های ایالتی گفته بود که در دولت قبلی واکسن به اندازه کافی خریداری و سفارش داده نشده و موجودی کنونی برای پیشبرد کارزار تزریق هر چه گسترده‌تر دوز تقویتی کافی نیست.

در آلمان تا 14 دسامبر در مجموع 137 میلیون دوز واکسن تزریق شده و 58 میلیون نفر که نزدیک به 70 درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند به طور کامل واکسینه شده‌اند.

با افزایش موارد ابتلا در موج چهارم پاندمی کرونا در آلمان محدودیت‌های بیشتری اعمال شده و برای بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی، دیگر دو پیش‌شرط اصلی، یعنی واکسینه کامل یا بهبودی پس از ابتلا به کرونا، کافی نیست و این گونه شهروندان باید برای وارد شدن به جاهایی مانند رستوران یک تست منفی هم ارائه کنند.

دولت جدید آلمان برای مقابله موثرتر با گسترش پاندمی کرونا ستادی متشکل از کارشناسان حوزه‌های مختلف تشکیل داده که نخستین نشست آن روز سه‌شنبه برگزار شد.

قرار است این ستاد پیش از آغاز تعطیلات کریسمس ارزیابی خود از وضعیت گسترش سویه اومیکرون در آلمان و توصیه‌های احتمالی برای محدود کردن ارتباط‌ها را ارائه کند.

انجمن پزشکان اطفال در آلمان هم از عرضه ناکافی واکسن کرونا گلایه دارند. سخنگوی این انجمن اعلام کرده که این یک رسوایی است و با مفهوم کمپین واکسیناسیون در تناقض است. وی از وزیر بهداشت آلمان خواست این مسئله را به سرعت حل کند.

انجمن کاریتاس در آلمان یک بررسی را انجام داده که نشان می دهد همه گیری کرونا خطرات فقر دراز مدت را بیشتر کرده و همواره این مسئله به تهدیدی واقعی برای انسان های بیشتری تبدیل می شود.

هشدار مقامات انگلیسی درباره بدتر شدن اوضاع کرونایی

انگلیس روز گذشته بیشترین مورد ابتلای روزانه به کووید19 در عرض 24 ساعت از آغاز بحران کرونا را ثبت کرد. نهادهای بهداشتی در این کشور 78610 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت را ثبت کردند که بی سابقه بوده است. 165 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

"کریس واتی"، مشاور ارشد پزشکی دولت درباره بدتر شدن اوضاع هشدار داده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ما با دو اپیدمی در یک بحران روبرو هستیم. یکی افزایش چشمگیر مبتلایان با نوع جدید کرونا موسوم به اومیکرون و دیگری تداوم شمار بالای ابتلا به کووید19 با ویروس جهش یافته دلتا.

وی تاکید کرد که در دوران تعطیلات انتظار می رود که اومیکرون موج جدیدی از بیماری را ایجاد کند. در عرض چند روز آینده اومیکون می تواند به ویروس غالب در کشور تبدیل شود. بیشتر موارد ابتلا به کووید 19 در لندن در حال حاضر بر اثر آلودگی به سویه اومیکرون است.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم درباره موج گسترده ابتلا به کووید 19 بر اثر آلودگی به سویه جدید اومیکرون هشدار داده است. وی شب گذشته در یک کنفرانس مطبواتی در دفتر نخست وزیری اعلام کرد که موج اومیکرون همچنان سراسر انگلیس را فرا می گیرد. وی از انگلیسی ها خواست برای مهار این بحران به واکسن تقویتی روی آورند.

نمایندگان پارلمان انگلیس اخیرا با اکثریت آراء به اقدامات مد نظر جانسون مبنی بر گسترش استفاده اجباری از ماسک، اجرای طرح واکسیناسیون اجباری برای برخی مشاغل از جمله کادر پزشکی و لزوم ارائه گواهی سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن عمومی رای دادند.

ماکرون از احتمال اعمال طرح واکسیناسیون اجباری خبر داد

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم اعمال طرح واکسیناسیون اجباری در کشورش را رد نکرده و این امر را امکان پذیر دانسته است. وی در عین حال اعلام کرده که در حال حاضر این برای دولت اولویت ندارد.

سران کشورهای اروپایی می خواهند امروز (پنج شنبه) در نشست بحران در بروکسل از جمله درباره گام هایی علیه تردید نسبت به واکسن در بین شهروندان صحبت کنند. همچنین مبارزه با سویه اومیکرون و واکسیناسیون تقویتی هم از جمله محورهای گفتگوهای سران اروپایی در بروکسل خواهد بود.

انتهای پیام/