شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#ایالات متحده#معاون وزیر

اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اوکراین


اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اوکراین

طبق اطلاعات سفارت آمریکا در مسکو، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در جریان مذاکرات خود با مقامات روس، آمادگی واشنگتن برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک مناقشه داخلی در اوکراین و اجرای توافقات مینسک را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سفارت آمریکا در مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که "کارن دانفرید" معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در مسائل اروپا و اورآسیا در جریان مذاکرات خود با مقامات روس آمادگی واشنگتن برای ارائه کمک‌های لازم در زمینه حل و فصل دیپلماتیک مناقشه نظامی در اوکراین و موثر واقع شدن تلاش‌ها در چارچوب گروه چهارجانبه نرماندی را به اطلاع آنها رساند.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: «خانم کارن دانفرید تأکید کرده که پیشرفت در حل و فصل مناقشه اوکراین تنها از طریق اجرای کامل توافقات مینسک امکان پذیر خواهد بود و ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده حاضر است کمک‌های دیپلماتیک در این رابطه را ارائه دهد.»

طبق این اطلاعات، معاون وزیر خارجه آمریکا در عین حال نسبت به افزایش حضور نظامیان روسی در مرز اوکراین ابراز نگرانی کرده و بار دیگر حمایت کامل واشنگتن به استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را مورد تأکید قرار داد.

لازم به یادآوری است که این مقام آمریکایی روز چهارشنبه با "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد که این مذاکرات حدود یک ساعت طول کشید که در جریان آن، طرفین مشکل تضمین‌های امنیتی به روسیه، با توجه به تلاش‌های مستمر ایالات متحده و متحدانش در ناتو برای تغییر وضعیت سیاسی و نظامی در قاره اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

"کارن دانفرید" بعداز ظهر روز گذشته با "دیمیتری کوزاک" نائب رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز دیدار کرد که این گفتگو بیش از دو ساعت بطول انجامید. به گفته یک مقام آگاه در کرملین، طرفین در این نشست توافق کردند که در راستای اجرای توافقات مینسک در زمینه حل و فصل مناقشه دونباس همکاری کنند.

طبق این اطلاعات، در این دیدار تلاش‌های دوجانبه در جهت توسعه روابطی قابل پیش بینی و باثبات بین مسکو و واشنگتن نیز مورد بررسی قرار گرفت و معاون وزیر خارجه آمریکا  مأمور شد که پیشنهادات طرف روسی در زمینه تضمین‌های امنیتی به این کشور را در نشست‌های خود در بروکسل با مقامات ناتو در میان گذاشته و سپس آنها را به اطلاع دولت ایالات متحده برساند.

انتهای پیام/