شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سازمان ملل#افغانستان#طالبان#منابع

اخبار تایید نشده از استعفای نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل


اخبار تایید نشده از استعفای نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل

درحالیکه تلاش‌های طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان در سازمان ملل ادامه دارد، منابع خبری از استعفای نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل خبر می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری اعلام کردند که «غلام محمد اسحق‌زی» نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل که پس از فرار اشرف غنی و تلاش‌های طالبان برای تصاحب کرسی افغانستان، همچنان این کرسی را حفظ کرده بود، از سمت خود استعفا داد.

برخی منابع می‌گویند اسحق‌زی استعفای خود را به اشرف غنی ارسال کرده، درحالیکه برخی دیگر از ارسال استعفانامه او به سازمان ملل خبر می‌دهند.

به گفته منابع، اسحق‌زی دلیل استعفای خود را فروپاشی دولت سابق افغانستان و قطع روابط خود با کابل اعلام کرده است.

تاکنون اسحق‌زی و یا منابع رسمی در سازمان ملل خبر استعفا را تایید نکرده‌اند.

منابع درحالی از استعفای نماینده دولت سابق افغانستان در سازمان ملل می‌گویند که پیش از این تلاش‌های مکرر طالبان برای جایگزینی «سهیل شاهین» برای تصاحب این کرسی بی‌نتیجه مانده بود.

این درحالی است که اخیراً سازمان ملل در قطعنامه‌ای تاکید کرده بود که برسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان را برای مدتی «نامعلوم» به تعویق می‌اندازد که به معنی ابقای اسحق‌زی در سمت خود بود.

پذیرش نماینده طالبان برای نمایندگی از افغانستان در سازمان ملل گامی جدی برای برسمیت شناخته شدن دولت طالبان به عنوان حکومت رسمی افغانستان خواهد بود و باید دید آیا استعفای اسحق‌زی زمینه رسمیت یافتن طالبان را هموار می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/.