به گزارش برنا،  شماری از نیروهای شبه نظامی مقر نخست وزیری را در شهر طرابلس به محاصره خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان معروف به "تیپ الصمود" که در پایتخت لیبی فعال هستند اعلام کردند که انتخابات ریاست جمهوری در لیبی برگزار نخواهد شد و آن ها تمام نهادها و مراکز دولتی در طرابلس را تعطیل خواهند کرد.

بنابر اعلام رسانه های لیبی، محمد المنفی رییس شورای ریاستی لیبی به همراه اعضای این شورا از بیم هجوم شبه نظامیان به منازل خود، به مکان امنی منتقل شدند.

بنابر گزارش ها، به نظر می رسد تنش های به وجود آمده در پایتخت لیبی به تصمیم شورای ریاستی این کشور در خصوص برکناری عبدالباسط مروان فرمانده منطقه نظامی طرابلس مرتبط است.

پیش تر شورای عالی دولت لیبی به دنبال تحصن معترضان به روند جاری انتخابات در این کشور مقابل ساختمان کمیسیون عالی انتخابات، پیشنهاد داده بود که به دلیل تداوم اختلاف‌ها میان احزاب رقیب و نیز مداخلات خارجی، انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۴ دسامبر، به ماه فوریه موکول شود.

کمیساریای انتخابات لیبی سه هفته پیش رد صلاحیت ۲۵ نفر از جمله سیف الاسلام القذافی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را رد کرده بود که دادگاه تجدید نظر اعتراض او به حذف نامش از فهرست نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و بازگشت به مبارزات انتخاباتی را پذیرفت.