راضیه طهماسبی، سرمربی تیم‌ ووشو زنان، درباره برنامه‌های تیم‌ ملی برای حضور در مسابقات پیش‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: از آنجایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا دو سال تعطیل بودیم در جلسه‌ای که برگزار شد تصمیم گرفته شد که این 8 ماه باقی مانده تا مسابقات را در اردو باشیم. البته تا اسفند قرار است تیم 2 هفته در تمرین و 2 هفته استراحت داشته باشد ولی از فروردین دیگر اردوها کامل و به صورت متمرکز ادامه خواهد داشت. ما همیشه برای شرکت در بازی های آسیایی حدود 5 ماه درگیر تمرین و آماده سازی می‌شدیم و برای رقابت‌های جهانی 4 ماه اما این 2 سال تعطیلات شرایطی را به وجود آورد که به این نتیجه رسیدیم بهتر است از این فرصت باقی مانده استفاده کنیم تا تیم پرقدرتی را راهی مسابقات کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در تقویم جهانی هیچ رویدادی تا بازی های آسیایی پیش بینی نشده است تا تیم را محک بزنیم اما اخیرا در مسابقات قهرمانی کشور که برگزار شد استعدادهای خوبی را شناسایی و به تیم‌ ملی دعوت خواهیم کرد. دی ماه نیز ورود به اردو را خواهیم داشت و اولین اردو را برگزار خواهیم کرد، در دل این اردوها باز مسابقات انتخابی را خواهیم داشت تا از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی ساندا در خصوص بازی‌های آسیایی هم گفت: ما دوره گذشته که در جاکارتا برگزار شد 2 مدال نقره کسب کردیم و حتما این دوره هدف‌مان این است که رنگ مدال‌ها را بهتر کنیم. کار آسانی نیست اما تمام تلاش خودمان را به  کار خواهیم گرفت تا بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

طهماسبی در واکنش به صحبت‌های اخیر شهربانو منصوریان در مورد عدم نیاز تیم‌ ملی به مربی توضیح داد: قطعا این حرف، حرف درست و منطقی نیست و فکر می کنم منظور او این نبوده چرا که خودم 8 سال در تیم‌ ملی به عنوان بازیکن حضور داشتم و در این 8 سال همیشه تیم مربی و آن هم مربی چینی داشت. 4 سال به عنوان مربی کنار تیم بودم و حالا 2 سال است به عنوان سرمربی در تیم ملی فعالیت می‌کنم. با این حال باز احساس می‌کنم هنوز نیاز به یادگیری دارم چطور می‌شود کسی که بازیکن است چنین اعتقادی داشته باشد. یادگیری هیچ سقفی ندارد و اگر کسی به دنبال موفقیت است بهتر می‌داند که همیشه باید در مسیر یادگیری باشد. ما ورزشکاران جوان و با استعدادی داریم که زیر نظر مربیان سازنده در استانها آموزش داده و کشف شدند و حالا هم در خدمت تیم ملی هستند و قطعا باز این چرخه در تیم ملی هم ادامه خواهد داشت. ما تلاش خواهیم کرد تاکتیک‌های لازم و جدید را نیز به آنها آموزش دهیم.

انتهای پیام// 4