شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اوکراین

توافق روسیه و آمریکا برای همکاری در مساله اوکراین

روسیه و آمریکا برای همکاری در مساله اوکراین توافق کردند

کارن دونفرید دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه دیدار و دو طرف برای همکاری در مساله اوکراین توافق کردند.

به گزارش مشرق، یک مقام شرکت کننده در مذاکرات کوزاک و دونفرید روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که دو طرف برای ادامه همکاری در اجرای توافقنامه مینسک برای حل مناقشه دونباس با توجه به موضع واشنگتن برای ارائه موقعیت ویژه به این منطقه شرق اوکراین توافق کردند.   

دیدار دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه،  در مسکو برگزار شد و نزدیک به دو ساعت بطول انجامید.

در دستور کار این دیدار، همکاری روسیه و آمریکا برای حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین و دیدگاه‌های دو کشور در مساله اوکراین و برخی موضوعات دیگر در روابط روسیه و پیمان ناتو قرار داشت.

پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) دونفرید دستیار امور اروپا و اوراسیای وزارت خارجه آمریکا با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و محور گفت و گوهای دو طرف را مسائل اوکراین و ناتو تشکیل می داد.

به گزارش مشرق، «دونفرید» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) به وزارت خارجه روسیه رفت و با ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که مذاکره کننده ارشد هسته‌ای و موشکی این کشور و مسئول امور آمریکا در وزارت خارجه روسیه است، دیدار و تبادل نظر کرد.  

مقام آمریکایی نزدیک به ۴۰ دقیقه با طرف روسی دیدار و پس از خروج از ساختمان وزارت امور خارجه روسیه هم از گفت و گو با رسانه‌ها و پاسخ دادن به سوالات آنها خودداری کرد.  

ریابکوف پیش از دیدار با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با ریانووستی خاطر نشان کرد که روسیه امیدوار است طرف آمریکایی در آن دیدار، علاقه واقعی به ایده ارائه شده از سوی مسکو درباره تضمین‌های امنیتی را نشان دهد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه کاخ سفید در مورد اعزام نیروهای آمریکایی به اروپای شرقی، سیاست روس ستیزی و نیز انتقام گیری حکومت اوکراین را تشدید می‌کند.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا عصر امروز در مورد دیدار خود با معاون وزیر خارجه روسیه و معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه خاطر نشان کرد که این دیدارها در راستای تلاش برای برقراری روابط قابل پیش بینی و با ثبات آمریکا و روسیه برگزار شد.

دونفرید در توئیت سفارت آمریکا در مسکو نوشت که قبل از دیدار مسکو از کی یف دیدار کرده و برای رایزنی با مقام‌های ناتو و اتحادیه اروپا روسیه را به قصد بروکسل ترک می‌کند.

منبع: ایرنا