دومین دورهمی فعالان حوزه نوآوری اجتماعی با موضوع «اندیشکده‌ها و حل مسائل کشور»در حالی برگزار شد که۵۰ نفر از مدیران اندیشکده‌ها، همچنین صاحب‌نظران حوزه نوآوری اجتماعی در این نشست حضورداشتند.

به گزارش آیند، این دورهمی با موضوع نوآوری اجتماعی و نقش اندیشکده‌ها در حل مسائل کشور برای رسیدن به رویداد بزرگ نوپیا «نوآوری پیشرفت ایران» با همت ستاد نوآوری‌های اجتماعی زیرمجموعه ستاد فرمان امام برگزار شد.

«سید سجاد حسینی» دبیر دورهمی‌های رویدادهای ملی نوآوری،در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت اندیشکده‌ها و مصادف شدن آن با روز اندیشکده گفت: سلسله نشست‌ها برای رسیدن به یک نگاه مشترک بین رویداد نوپیا و فعالان حوزه اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: در دورهمی دو مقصد داریم رابطه بین اندیشکده‌ها و حل مسائل کشور در جریان نوآوری را بیان کنیم.

 

«محسن دوباشی» مدیرعامل ستاد پیشرفت ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی «نوپیا» نیز به‌عنوان مسئول برگزاری این نشست هم گفت: نوآوری اجتماعی و توجه به شبکه نظام مسائل و تبیین مسائل بسیار مهم است. اگر مدام بر طبل نوآوری بکوبیم پژوهش‌های ما آسیب می‌بینند. باید حل مسئله در اولویت باشد باید پیشرفت یک جامعه برای ما در اهمیت بیشتری باشد. امروزه حوزه اجتماعی نیازمند تحول جدید برای حل مسئله است. با سلسله نشست‌هایی که برای رسیدن به رویداد نوپیا برگزار می‌شود می‌توان این رویداد را هر چه قوی‌تر برای رسیدن به «نوآوری پیشرفت ایران» آماده کرد.

محمد حیدری به‌عنوان دبیر اجرایی نخستین رویداد ملی نوآوری‌های اجتماعی (نوپیا) هم اعلام کرد که این دورهمی دومین دورهمی از 7 دورهمی قبل از این رویداد است که در ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۰ و در واپسین روزهای سال و در آستانه بهار و آغاز قرن جدید با حمایت ستاد نوآوری اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

 

وی با دعوت از فعالان و علاقه‌مندان دارای ایده برای حضور و ثبت‌نام در رویداد ملی نوپیا تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دورهمی‌ها تا زمان برگزاری رویداد به شکل تدریجی برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی http://www.noupia.ir یاصفحه مجازی رویداد به نشانی @noupia.event  نسبت به ثبت‌نام و شرکت در دورهمی‌ها و رویداد ملی اقدام کنند.