شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا#اومیکرون

خبر بد سازمان جهانی بهداشت: واکسن کرونا در برابر اومیکرون کافی نیست

کدخبر: 462124
اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سویه اومیکرون با سرعتی در حال انتشار است که با هیچ یک از سویه های قبلی قابل قیاس نیست. این سازمان خواستار استفاده از تمامی ابزارها برای جلوگیری از انتشار اومیکرون با توجه به نزدیک شدن تعطیلات پایان سال شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایران آنلاین، تدروس آدهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری با ابراز تاسف از اینکه برخی، سویه اومیکرون را «کم خطرتر» می دانند، تاکید کرد که با این تصور اومیکرون می تواند بر سیستم های بهداشتی تاثیرگذار باشد و وی خواستار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی علیه کووید ۱۹ شد.

به گزارش راشا تودی، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که سویه اومیکرون با سرعتی در حال انتشار است که با هیچ یک از سویه های قبلی قابل قیاس نیست. این سازمان خواستار استفاده از تمامی ابزارها برای جلوگیری از انتشار اومیکرون با توجه به نزدیک شدن تعطیلات پایان سال شذ.

طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو مدیر کل این سازمان، تدروس آدهانوم گفت : « ما نگرانیم که مردم با کم خطر دانستن اومیکرون آنرا دست کم بگیرند. حتی اگر اومیکرون علائم کمتری نسبت به سویه های دیگر ایجاد کند؛ ولی تعداد موارد ابتلا ممکن است به حدی زیاد باشد که بر سیستم های بهداشتی غلبه کرده و شرایط بحرانی ایجاد کند.

من باید خیلی واضح بگویم که واکسن ها به تنهایی هیچ کشوری را از این بحران خارج نخواهند کرد. مسئله مهم این است که واکسن هرگز جای ماسک ها را نخواهد گرفت. این موضوع درخصوص تهویه صحیح محیط، فاصله گذاری مناسب، یا شستشوی مدام دست ها نیز صدق می کند.

وی تاکید کرد که تمامی پروتکل های بهداشتی باید به طور مداوم و به درستی رعایت شوند.

سازمان جهانی بهداشت با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس همچنین هشدار که سویه امیکرون با سرعتی انتشار می یابد که با هیچ سویه دیگری قابل قیاس نیست و خواستار استفاده از تمامی ابزارهای مبارزه با کووید برای جلوگیری از اشباع سیستم های بهداشتی شد.

به گفته عبدی محمود، مدیر حوادث سازمان جهانی بهداشت این سویه تاکنون ۷۷ کشور را درگیر کرده است و احتمالا در بیشتر کشورها شیوع پیدا کرده؛ حتی اگر هنوز مواردی از آن شناسایی نشده باشد. سرعت شیوع این سویه به حدی است که می تواند تا اواسط دسامبر همه کشورهای اروپایی را درگیر این همه گیری کند. این در حالی است که هنوز برخی کشورهای اروپایی درگیر موج پنجم عفونت ناشی از سویه دلتا هستند.