شهر خبر

آلمان دو کارمند سفارت روسیه در برلین را عنصر نامطلوب اعلام کرد


آلمان دو کارمند سفارت روسیه در برلین را عنصر نامطلوب اعلام کرد

وزارت امور خارجه آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه در برلین را در ارتباط با پرونده قتل یک شهروند گرجستانی در آلمان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت آلمان دو نفر از کارکنان سفارت روسیه در برلین را در ارتباط با پرونده قتل یک شهروند گرجستانی، عنصر نامطلوب خوانده است.

وزیر امور خارجه آلمان با متهم کردن دولت روسیه به صدور فرمان یک شهروند گرجستانی در آلمان مدعی شد: «همان‌طور که دادگاه نیز امروز اعلام کرد، این قتل با دستور دولتی انجام شده است. این نقض آشکار قوانین و حاکمیت جمهوری فدرال آلمان است. به همین دلیل ما سفیر روسیه را برای گفتگو احضار و به او اطلاع دادیم که دو نفر از کارکنان سفارت روسیه عنصر نامطلوب اعلام می‌شوند.»

ساعاتی قبل دادگاهی در آلمان یک شهروند روسیه را به اتهام قتل یک شهروند گرجستانی در سال 2018 مجرم شناخت و او را به حبس ابد محکوم کرد.

دفتر دادستان آلمان که برای این شهروند روسی تقاضای حبس ابد کرده بود، ادعا می‌کند که قتل شهروند گرجستانی به دستور نهادهای دولتی روسیه انجام شده است.

سرگئی نچایف سفیر روسیه در آلمان، در واکنش به تصمیم دادگاه آلمانی تصریح کرد که این تصمیم یک اقدام غیردوستانه آشکار است و از طرف روسیه بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی تأکید کرد که حکم دادگاه آلمانی یک حکم تبعیض‌آمیز و سیاسی بوده که به روابط مسکو-برلین آسیب جدی وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/.