شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جنگ جهانی

تاریخچه عجیب نوتلا / چه طور کمبود کاکائو پس از جنگ جهانی دوم باعث اختراع یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های کره زمین شد؟

فررو نام یک شخصیت کارناوالی مشهور در آن زمان یعنی گیندوجا را روی محصولی گذاشت که تولید کرده بود. محصولی که فررو درست کرده بود آنقدر مشهور شد و متقاضی پیدا کرد که فررو برای پاسخ گویی به نیاز مردم اقدام به تاسیس شرکت فررو کرد.

تاریخچه عجیب نوتلا / چه طور کمبود کاکائو پس از جنگ جهانی دوم باعث اختراع یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های کره زمین شد؟

همانطور که می‌دانید نوتلا جزو یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولاتی است که در دنیا وجود دارد. این محصول بی‌نظیر که با ترکیبی از فندق، خمیر شیرین، شکر و مقدار کمی کاکائو تشکیل شده است توانست به سرعت به یکی از محصولات پرطرفدار در دنیا تبدیل شود. این محصول بسیار خوشمزه محصولی است که برای صبحانه صرف می‌شود و باید اعتراف کرد که طرفداران نوتلا ساعت نمی‌شناسند و در هر زمانی که بتوانند لحظاتشان را با نوتلا شیرین‌تر می‌کنند. طبق مدارکی که وجود دارند نوتلا در واقع پاسخی هوشمندانه به نیاز مردم پس از جنگ جهانی دوم بود. همانطور که می‌دانید پس از جنگ جهانی دوم محصولات کاکائویی به شدت در بازار کم شدند و این نوتلا بود که با ورود به بازار انقلابی در حوضه خوراکی‌های کاکائویی ایجاد کرد. در این مقاله قصد داریم با شما اطلاعاتی درباره مخترع نوتلا و چگونگی تولد آن به اشتراک بگذاریم. اگر طرفدار نوتلا هستید پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همرهی کنید.

نوتلا از کجا آمده است؟

جالب است بدانید که مردی ایتالیایی اهل شهر پیمونت ایتالیا که به کار شیرینی‌پزی مشغول بود توانست با چند ماده ساده این ترکیب جادویی را اختراع کند. این مرد خلاق که پیترو فررو نام داشت برای اولین بار با ترکیب کردن فندق با مقداری خمیر شیرین به همراه شکر و کمی کاکائو موفق شد که نوتلا اولیه را بسازد. در آن زمان نوتلا به شکل ماده‌ای جامد بود که باید خرد می‌شد و درون نان قرار می‌گرفت و سپس صرف می‌شد. فررو نام یک شخصیت کارناوالی مشهور در آن زمان یعنی گیندوجا را روی محصولی گذاشت که تولید کرده بود. محصولی که فررو درست کرده بود آنقدر مشهور شد و متقاضی پیدا کرد که فررو برای پاسخ گویی به نیاز مردم اقدام به تاسیس شرکت فررو کرد. این اتفاق در تاریخ ۱۴ می ۱۹۴۶ افتاد.

چطور نوتلای امروزی شکل گرفت؟

پس از اینکه مردم به طرز بسیار خارق‌العاده‌ای از این محصول استقبال کردند، فررو تصمیم بر ارتقا محصولش کرد. اینک گیندوجا دیگر جامد نبود و تبدیل به ماده‌ای نرم‌تر از قبل شده بود که به راحتی روی نان پخش می‌شد. محصول جدید سوپرکروما نام گرفت. پس از اینکه پسر فررو وارد دنیای کار با محصولات شیرین و شیرینی شد تصمیم گرفت که دستورالعمل پرطرفدار پدرش را تغییر دهد. با اینکه این کار دارای ریسک بسیار بالایی بود، اما پدر پذیرفت که دستور ساخت را به پیشنهاد پسرش تغییر دهد و فقط از کاکائو و فندوق در ساخت گیندوجا استففاده کند. نتیجه قابل قبول و البته حیرت انگیز بود. محصول جدید طعم بهتری داشت و راحت‌تر بر روی نان مخصوص صبحانه پخش می‌شد. محصول جدید به پیشنهاد پسر فررو نوتلا نام گرفت.

نوتلا چطور مشهور شد؟

نوتلا وارد آلمان شد. مردم آلمان عاشق این محصول شدند. جالب است که بدانید پسر فررو قبل از صادر کردن نوتلا برای آن شیشه‌ای بعنوان ظرف نوتلا طراحی کرد که بسته بندی منحصر به فرد نوتلا باعث مشهورتر شدن هرچه بیشتر این محصول شد. نوتلا وارد بازار اروپا شد و در اروپا بسیار مشهور شد و از آنجا به فرانسه رسید. نوتلا پس از پیمودن اروپا به استرالیا هم رسید و در آنجا هم بسیار معروف شد. نوتلا حتی وارد پاریس و مرکز خرید کاروسل در لوور پاریس شد و زبانزد مردم پاریس شد و حتی در آمریکا طرفداران آن تصمیم گرفتند که در ۵ فوریه ۲۰۰۷ گرد هم جمع شوند و با نوتلا جشن بگیرند و آن روز را به عنوان روز نوتلا نام گزاری کردند.