شهر خبر

آسمان این استان‌ها از فردا بارانی می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش باران و برف در نوار غربی کشور از پنجشنبه شب آغاز می‌شود و تا آن زمان در مناطق صنعتی و پُرتردد شاهد افزایش آلاینده‌های جوی هستیم و کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

به گزارش زنهار؛ «کبری رفیعی» درباره وضعیت آب و هوا گفت: امروز و فردا در نواحی شرق و جنوب‌شرق، تندباد سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و در نواحی شمال‌شرق و شرق، کاهش دما رخ می‌دهد.

وی ادامه‌داد: پنجشنبه شب با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور بارش باران و برف در نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: از روز شنبه با تقویت سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس، بارش در مناطق شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، شرق لرستان، کردستان و بلندی‌های البرز و تهران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که می‌تواند سبب جاری شدن رواناب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شود.

وی اظهار داشت: احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر ارتفاعات زاگرس نیز وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان‌داشت: از بعداز ظهر امروز و فردا در اردبیل و غرب سواحل دریای خزر، بادهای جنوبی سبب افزایش دما می‌شود.

رفیعی خاطرنشان‌کرد: هوای تهران در ۲ روز آینده قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید. کمینه دما در مهرآباد چهار  و شمیرانات ۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.