شهر خبر

خبرگزاری رسمی امارات خبر داد؛

دیدار وزیر خارجه ترکیه با نخست وزیر امارات در دبی

دیدار وزیر خارجه ترکیه با نخست وزیر امارات در دبی

خبرگزاری رسمی امارات از دیدار مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات در دبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بن راشد آل مکتوم معاون نخست وزیر امارات و حاکم دبی امروز چهارشنبه در این شهر با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

این خبر را خبرگزاری دولتی امارات (وام) اعلام کرد و درباره جزئیات این دیدار افزود: دو طرف درباره تقویت راه های همکاری بین امارات و ترکیه و توسعه چارچوب این همکاری ها در بخش های مختلف بحث و تبادل نظر و حمایت خود را از برنامه های توسعه گرایانه دو کشور برای محقق ساختن منافع مشترک از طریق فراهم کردن فرصت های متنوع اقتصادی، توسعه تبادل تجاری دوجانبه، سرمایه گذاری و پیش بردن روند همکاری بین دو کشور به سوی سطوح جدید اعلام کردند.

بن راشد و اوغلو در این دیدار همچنین درباره مسائل منطقه ای و بین المللی مورد توجه دو کشور رایزنی کردند.

وزیر خارجه ترکیه در این دیدار از پیشرفت قابل توجه امارات در بخش های مختلف از جمله فراهم کردن زیر ساخت های پیشرفته و محیط اقتصادی جذاب و حامی سرمایه گذاری جدید و بر اهمیت تلاش برای سوق دادن چارچوب همکاری های بین آنکارا- ابوظبی در همه عرصه ها که با جایگاه اقتصادی و تجاری دو کشور در سطح منطقه و جهان همخوانی داشته باشد، تأکید کرد.

به گفته خبرگزاری رسمی امارات، در این دیدار جانشین حاکم دبی و وزیر دارایی، رئیس سازمان هواپیمایی، وزیر امور شورای وزیران و وزیر امور همکاری های بین المللی امارات حضور داشتند.