شهر خبر

عضو هیأت رئیسه جنبش «أمل» لبنان:

با هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان مخالف هستیم

با هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان مخالف هستیم

عضو هیأت رئیسه جنبش «أمل» لبنان در سخنانی تصریح کرد که این جنبش با هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مخالف است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «خلیل حمدان» عضو هیأت رئیسه جنبش «أمل» لبنان امروز سخنانی را در خصوص گمانه زنی ها پیرامون احتمال تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این عضو هیأت رئیسه جنبش أمل یادآور شد: ما در جنبش أمل با هرگونه تأخیر در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مخالف هستیم. جنبش أمل بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد از پیش تعیین شده تأکید دارد.

وی تصریح کرد: انتخابات باید طبق قانون اساسی در موعد مقرر برگزار شود. هیچ بهانه ای برای تعویق زمان برگزاری انتخابات پذیرفتنی نیست. این سخنان پس از آن مطرح شد که برخی ادعا کردند میشل عون رئیس جمهور لبنان با تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان موافقت کرده است. این انتخابات قرار است در روز ۷ فروردین ماه برگزار شود.

روز گذشته «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با اشاره به دخالت های عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا در انتخابات این کشور، گفت: آنچه که فضای انتخابات لبنان را مسموم می کند، دخالتهای آمریکا و عربستان است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال آن هستند تا آنچه را که نتوانستند از طریق جنگ و اعمال فشار محقق سازند، از طریق دخالت های سیاسی در انتخابات پارلمانی محقق کنند.

چندی پیش «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: آمریکایی ها ضمن سوء استفاده از اوضاع اقتصادی لبنان برای ایجاد تغییر در اکثریت پارلمانی در این کشور تلاش می کنند.

این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تصریح کرد: آخرین ابزار آمریکا برای مقابله با لبنان، انتخابات پارلمانی این کشور است. لبنانی ها هرگز مقاومت را رها نخواهند کرد.

ابراهیم الموسوی در ادامه یادآور شد: متأسفانه بسیاری از لبنانی ها نسبت به عملکرد قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بندر بیروت بدبین هستند. این سخنان پس از آن مطرح شد که پیشتر حزب الله خواستار استعفای قاضی «بیطار» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده انفجار مهیب بیروت شده بود.