به گزارش برنا؛ دکتر رضا نیک بخش در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در خصوص هدف از حضور وزارت ورزش و جوانان در این نمایشگاه گفت: هر ساله نمایشگاهی از طریق وزارت علوم برگزار می شود که دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و پژوهشکده‌ها دستاوردهای پژوهشی خودشان را به نمایش می گذارند که ما امسال برای اولین سال حضور خوبی داریم و دستاوردهای پژوهشی مرکز مطالعات را به نمایش گذاشته ایم.

وی ادامه داد: ما مقالات، طرح های ملی و استانی بسیار زیاد و یک فصلنامه علمی پژوهشی داریم که مورد تایید وزارت علوم است و هر فصل منتشر می شود و این نمایشگاه فرصتی است تا این دستاوردها را به نمایش بگذاریم.

دکتر نیک بخش اظهار داشت: یکی از خلاهای ما در حوزه علمی و پژوهشی این است که این پژوهش ها تا کنون منجر به تولید محصول فنآورانه و کاربردی برای ورزش و حوزه جوانان نشده است و این نمایشگاه به ما جهت می دهد تا در این راستا حرکت کنیم، یعنی پژوهش ها و مطالعات باید به سمت تولید محصول مورد نیاز حوزه ورزش و جوانان برود که این محصولات می تواند سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد.

وی با اشاره به کیفیت بالای غرفه مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان در این نمایشگاه، اظهار داشت: آخرین حضور ما در این نمایشگاه به سال 96 بر می گردد که حضور موفقی نبود اما در این دوره در مقایسه با بقیه غرفه‌ها، وضعیت بسیار مطلوبی داریم و زحمات زیادی از گذشته تا به امروز کشیده شده است و این نمایشگاه فرصتی بود تا همه دانشگاهیان و پژوهشگران با دستاوردهای پژوهشی ما آشنا شوند و از آن بهربرداری کنند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی در خصوص استفاده از ظرفیت های متقابل ارگان ها، مراکز پژوهشی و دانشگاه ها در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه شاهد هستیم که بسیاری از پژوهش ها منجر به تولید شده که ما باید در این حوزه بیشتر کار کنیم یعنی باید به سمت تولید محصولاتی برویم که مورد نیاز حوزه ورزش و جوانان است. پژوهشکده ها و مراکز علمی در این نمایشگاه می توانند با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند و از نزدیک با دستاوردهای هم آشنا شوند.

لازم به ذکر است، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 23 تا 26 آذرماه جاری در سالن پنج نمایشگاه بین المللی تهران دایر است که وزارت ورزش و جوانان با ایجاد غرفه ای توسط مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی در این نمایشگاه حضور دارد.