شهر خبر

کدام مناطق کشور بارانی و برفی می‌شود؟

کارشناس هواشناسی گفت: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین و تهران وزش باد شدید موقتی و همچنین باران و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود.

کدام مناطق کشور بارانی و برفی می‌شود؟

به گزارش منیبان؛ فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: تا سه روز آینده شاهد افزایش آلاینده‌ها در شهر‌های پر جمعیت و صنعتی هستیم.

او ادامه داد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین و تهران وزش باد شدید موقتی و همچنین باران و در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: برای روز شنبه نیز در نواحی مذکور بارش‌ها ادامه خواهد داشت، اما شدت بارش‌ها بیشتر در دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد بود.

او اظهار کرد: از روز یکشنبه از شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد و گستره بارش‌ها به غرب و جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد رسید.

گودرزی گفت: امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: همچنین غرب دریای عمان و خلیج فارس از اواخر روز پنجشنبه تا روز یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

او در پایان در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز نیمه ابری و غبار آلود و بیشینه دمای آن نیز ۱۱ درجه خواهد بود.

وبگردی