شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#رتبه‌بندی معلمان

رئیس مجلس: هدف لایحه رتبه‌بندی معلمان ارتقای جایگاه معلمان است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده رشت درباره اینکه تغییرات لایحه رتبه ینده معلمان این لایحه را مشابه قانون خدمات کشوری کرده است،گفت: این تذکر وارد نیست چراکه هدف ما از رتبه بندی معلمان ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در جامعه است.
خبرگزاری میزان - جبار کوچکی‌نژاد طی تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مجلس سه ماده از لایحه رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و مابقی آن را جهت اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش ارجاع داد و آنان هم اصلاحاتی را در این لایحه ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه تغییرات لایحه رتبه‌بندی معلمان، این لایحه را مشابه قانون خدمات کشوری کرده است، بیان داشت:
 برخی از مواد لایحه رتبه بندی معلمان تغییرات زیادی داشته است؛ برای مثال در ماده ۷ این لایحه تعداد معلمانی که قرار است در رتبه بندی معلمان تعیین تکلیف شوند، محدود شده است در حالی که نباید این محدودیت وجود داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر شما وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی معلمان آن است که منزلت و جایگاه معلمان را در جامعه اسلامی و آموزش و پرورش ارتقا دهیم.

وی بیان داشت: مجلس در ماده ۲ لایحه رتبه بندی معلمان مفاهیم مربوط به رتبه بندی را تعریف کرد و ما تأکید کردیم که رتبه بندی فقط برای معلمان است و ضمن احترامی که برای کادر اداری و خدماتی مدارس قائل هستیم، اما معتقدیم باید جایگاه و منزلت معلمان بالاتر باشد.
 
  • نمایندگان خواستار تشکیل محاکم ویژه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران خارجی شدند
  •  
     
    انتهای پیام/