شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طب سنتی

نسخه معجزه‌آسای طب سنتی برای عفونت معده

آنفولانزای معده (یا گاستروانتریت) عفونت معده و روده است. اگرچه به این بیماری "آنفولانزا" گفته می شود، اما مانند آنفولانزا نیست.

به گزارش زنهار؛ آنفولانزای معده (یا گاستروانتریت) عفونت معده و روده است. اگرچه به این بیماری "آنفولانزا" گفته می شود، اما مانند آنفولانزا نیست. آنفولانزا همیشه دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار نمی دهد و اکثر علائم آنفولانزا مربوط به دستگاه تنفسی می شود. عفونت معده و روده به عنوان گاستروانتریت شناخته می شود. آنفولانزای معده معمولاً توسط ویروس ها ایجاد می شود، اما می تواند توسط باکتری ها یا انگل ها هم ایجاد شود.

برای عفونت معده چه غذایی بخوریم یا چه مایعاتی بنوشیم؟

1. درمان خانگی آنفولانزای معده با خوردن مایعات

اسهال و استفراغ می تواند منجر به کم آب شدن بدن شود. در صورت مواجهه، مطمئن شوید که مقدار زیادی آب، نوشیدنی‌های ورزشی، یا سایر نوشیدنی های بی رنگ را می نوشید. جرعه های کوچکی بنوشید. نوزادان باید مقدار زیادی شیر مادر دریافت کنند و کودکان نوپا می توانند محلول های الکترولیت مانند محلول خوراکی پدیالیت بنوشند.

2. درمان خانگی آنفولانزای معده با خوردن تکه های یخ

اگر نمی توانید مایعات بنوشید، سعی کنید تکه های یخ را بمکید تا به آبرسانی مجدد بدن کمک کنید. تکه های یخ را به کودکان کوچک ندهید، زیرا ممکن است با خطر خفگی همراه باشد.

3. درمان خانگی آنفولانزای معده با رژیم غذایی BRAT 

اصطلاح  BRAT  مخفف مواد غذایی موز، برنج، سس سیب و نان تست است. این غذاها ملایم و حالت چسبندگی دارند، که می تواند مدفوع شما را سفت تر کند. موز همچنین حاوی پتاسیم است که می تواند به جایگزینی مواد مغذی از دست رفته در اثر استفراغ و اسهال کمک کند.

4. درمان خانگی آنفولانزای معده با چای گیاهی

چای های بدون کافئین می توانند به جبران مایعات از دست رفته بدن کمک کنند و برخی از انواع آن مانند چای نعناع فلفلی ممکن است به تسکین معده و چای زنجبیل به کاهش حالت تهوع کمک کند. برای دریافت کمی ویتامین C بیشتر، لیمو را به چای خود اضافه کنید. (از مصرف کافئین اجتناب کنید، زیرا می‌تواند به عنوان یک ادرارآور عمل کند و باعث ادرار کردن و از دست دادن مایعاتی شود که برای آبرسانی به آنها نیاز دارید).

5. درمان خانگی آنفولانزای معده با سرکه سیب

برخی افراد گزارش می دهند که سرکه سیب به کاهش حالت تهوع و ناراحتی معده کمک می کند.

6. درمان خانگی آنفولانزای معده با دارچین و زردچوبه

هر دو این ادویه‌ها به کاهش علائم گاستروانتریت (التهاب روده و معده) کمک می‌کنند.