به گزارش برنا از خبرگزاری رسمی لبنان ( NNA)، قاسم در دیدار با تجمع علمای مسلمان، گفت: حمله برنامه ریزی شده و سیستماتیک علیه حزب الله لبنان، متحدان آن و علیه مقاومت در لبنان و منطقه وجود دارد که آمریکا و پیروان آن، از جمله بقایای حزب ۱۴ مارس که در آن دست دارند، مدیریت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برخی از گروه‌های جامعه مدنی که سفارت آمریکا آن را مدیریت می‌کند، نیز در پشت پرده حمله به حزب الله وجود دارد.

معاون سید حسن نصرالله اضافه کرد: عناوین حملات علیه حزب الله و مقاومت و سلاح آن یکسان است.

شیخ قاسم گفت: این که تمام مشکلات و پیچیدگی‌ها در لبنان به مقاومت برمی‌گردد، هدف آن خدشه دار کردن وجهه حزب الله و وارونه کردن حقایق برای دریافت حمایت جهانی و نیز کسب اعتبار مالی از کشورهای شورای خلیج [فارس]، تأثیر در نتایج انتخابات پارلمانی آینده در لبنان است.

وی افزود : در گذشته این گروه [حمله کنندگان به مقاومت] خود را در برابر یک لبنان قوی و سه گانه ارتش – ملت- مقاومت یافتند و نتوانستند به روابط میان این مثلث خدشه وارد کنند یا بخواهند لبنان قوی را به یک لبنان ضعیف بدل کنند.

لبنان آزاد 
وی ادامه داد : لبنانی که به دنبال آن هستیم یک لبنان آزاد شده از اشغالگر [صهیونیستی] است که وابستگی به هیچ کشوری را برنمی‌تابد و مورد حمایت سه گانه ارتش، مردم و مقاومت بوده و از فاسدان ومفسدان دفاع نمی‌کند.
شیخ قاسم ادامه داد: حکومت باید در خدمت مردم و نه این که این مردم در خدمت سلطان باشند، این چشم انداز ما برای لبنانی است که به دنبال آن هستیم.

وی اظهار کرد: کسی که لبنان را با جنگ داخلی خراب کرده است، حق ندارد چهره لبنان آینده را ترسیم کند و ادعا کند که نماینده آن است. ما به دنبال ساخت یک لبنان به شکلی نیستیم که اینها به دنبال آن هستند و درصدد فتنه انگیزی و به راه انداختن جنگ داخلی هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: آنها که به خاطر لبنان و عزت آن جان فشانی کردند، نسبت  به کسانی که به خاطر سلطه خود بر لبنان و لجبابی و نژادپرستی‌شان، کشور را قربانی کردند، سزاوارتر به این هستند که نماینده لبنان باشند.

شیخ قاسم گفت: مقاومت ملت لبنان مانع از فتنه انگیزی‌هایی شده است که به خاطر موضع مقاومت و هم پیمانان آنها نتوانست گسترش پیدا کند که آخرین آن فتنه بزرگی بود که نیروهای لبنانی در طیونه دست به آن زدند تا کشور را به جنگ داخلی بکشانند که با حکمت و صبر رهبران حزب الله و جنبش امل و مقاومت نتوانست راه به جایی ببرد.

وی با طرح این سؤال از کسانی که مخالف مقاومت هستند، پرسید که در صورت حمله اسرائیل چگونه با آن مقابله خوهید کرد و چگونه مانع از حمله آن خواهید شد و چگونه خاک لبنان را آزاد خواهید کرد؟ مخالفان مقاومت خواهند گفت که به شورای امنیت متوسل می شویم.

وی در پاسخ به این گروه گفت که چگونه می توان به شورای امنیت و ابرقدرت‌های دنیا اعتماد کرد که حمله صهیونیست‌ها و کشتار مردم را دفاع از خود و کودک فلسطینی را که برای دفاع از کشور و خانواده‌اش می جنگد،  مجرم می داند. 

قدرت نظامی 
شیخ قاسم افزود: این سلاح ما بود که موجب شد اسرائیل دست از پا خطا نکند و مانع از حمله آن به لبنان شود.

وی گفت: باید همیار و همکار [یکدیگر] باشیم و مقاومت جایگزین ارتش نیست بلکه برای آزادسازی اراضی لنبان معاون و همیار آن است.

شیخ قاسم ادامه داد: گروهی که مخالف سلاح مقاومت است، هیچ مشکلی با این ندارد که لبنان اشغال شود همچنان که مشکلی با برقراری رابطه با اسرائیل ندارد. اما ما با این مسأله مشکل داریم، به همین خاطر است که موضع خود را برای مقابله با دشمن و نه مقابله با شما اعلام می کنیم.

وی خطاب به این گروه افزود: به شما توصیه می کنیم که ابزار غیر مستقیم و ناخواسته دشمن نباشید، درهر حال برخی از مردمی که به دنبال آن هستند که سلاح منحصر در دست دولت باشد، به خوبی می دانند که این این مسأله در راستای منافع اسرائیل و تقویت این رژیم است.

شیخ قاسم در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخابات پارلمانی آینده لبنان نیز گفت: حزب الله کمیته انتخاباتی در تمام مناطق لبنان تشکیل داده است و تماس‌ها با هم‌پیمانان برای آمادگی جهت انتخابات را آغاز کرده است.
 

انتخابات در زمان مقرر
وی افزود: ما مشتاق هستیم که این انتخابات در زمان مقرر خود برگزار شد، چرا که اولا اجرای قانون است و در وهله دوم پس از گذشت مدت زمان طولانی، تغییری در حیات سیاسی لبنان ایجاد شود تا شاهد باشیم که انتخاب مردم چیست.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: ما هرگونه انتخابی که مردم انتخاب کنند، می پذیریم، به همین دلیل موافق برگزاری انتخابات پارلمانی هستیم و به یاری خداوند در موعد خود برگزار می شود، چرا که علائمی مبنی بر برگزار نشدن آن در زمان مقرر آن مشاهده نمی کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم که قوی ظاهر شویم و تا جایی که امکان دارد، نماینده مردم لبنان باشیم و در پایان این ملت است که سخن می گوید و ما آن را می پذیریم.

انتهای پیام/