شهر خبر

امارات آمریکا را به تعلیق قرارداد خرید هواپیماهای اف-۳۵ تهدید کرد

امارات آمریکا را به تعلیق قرارداد خرید هواپیماهای اف-۳۵ تهدید کرد

یک مقام اماراتی خبرهای منتشر شده در مورد تهدید به خروج امارات از قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید هواپیماهای اف-۳۵ را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اماراتی اعلام کرد که امارات تصمیم به تعلیق مذاکرات درباره خرید هواپیماهای اف-٣٥ را به آمریکا اطلاع داده است.

این مقام اماراتی در این مورد گفت: ابوظبی به آمریکا اطلاع داده که الزامات فنی، محدودیت‌های عملیاتی و تجزیه و تحلیل هزینه و فایده منجر به این ارزیابی شده است.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرده بود که امارات تهدید به خروج از قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری خرید هواپیماهای اف -۳۵، پهپادهای ریپر و سایر مهمات پیشرفته ساخت آمریکا کرده است.

به دنبال عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، توافقنامه فروش این هواپیماها توسط دونالد ترامپ امضا شد. اما از زمان روی کار آمدن جوبایدن رابطه آمریکا با کشورهای عربی به نظر می‌رسد مورد بازبینی قرار گرفته است. جو بایدن پس از شکست‌های آمریکا در خاورمیانه به دنبال کاهش تمرکز خود بر این منطقه است. کشورهای عربی مانند امارات و عربستان که به حمایت‌های آمریکا متکی هستند این موضع بایدن را نپسندیده و نگرانی خود را در این مورد به روش‌های مختلف ابراز کرده‌اند.