به گزارش برنا از المیادین، هنیه در سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس تصریح کرد که این گروه کیفیت را به مقاومت ملت فلسطین افزوده است، مقاومتی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد.

وی تأکید کرد: حماس همچنین بار دیگر اعتبار را به آرمان ملت فلسطین بازگردانده است و آن را به اولویت فلسطینی‌ها تبدیل کرده است.

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس تأکید کرد: پس از گذشت ۳۴ سال از تشکیل حماس همچنان به حقوق ملت فلسطین و دفاع از اصول آن متعهد هستیم.

وی هرگونه گمانه زنی درخصوص عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها را رد کرد و گفت: هیچ گونه امتیاز دهی، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ما را وادار کند نسبت به یک وجب از خاک فلسطین معامله کنیم.

این مسؤول حماس اضافه کرد: تمام اقداماتی که جنبش حماس را به سوی عادی سازی رژیم صهیونیستی سوق داده، شکست خورده است و هرگز به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

هنیه درخصوص شهر اشغالی قدس نیز گفت: قدس محور درگیری با دشمن صهیونیستی است و آنچه این دشمن در قدس انجام می‌دهد، نمی‌تواند واقعیتهای تاریخی و جغرافیایی آن را تغییر دهد و ملت فلسطین همچنان آماده است که به خاطر قدس و مقدسات شهید تقدیم کند.

این مسؤول حماس ادامه داد: شمشیر قدس جز با آزادسازی قدس و الاقصی، به نیام باز نخواهد گشت، این عهد و پیمان ماست، هرچه هم برای ما هزینه دربر داشته باشد.

وی اضافه کرد: دفاع از قدس مستلزم آن است که ما به عنوان یک ملت و گروه‌های فلسطینی، در یک سنگر در برابر اشغالگران صهیونیست باشیم.

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس وحدت ملی گروه‌های فلسطینی را یک ضرورت و فریضه شرعی دانست و آمادگی این گروه برای ایجاد یک اتحاد واقعی فلسطینی را اعلام کرد.

هنیه افزود: حماس به خاطر اسرا، تبادل دیگری از اسیران را انجام خواهد داد، نبرد برای آزادی آنان در تمام زمینه‌ها مطرح است، اما در باقی ماندن اسیرانمان در زندان‌های اسرائیل، صبر زیادی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسیران صهیونیست در نزد حماس، خورشید را نخواهند دید جز زمانی که اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خورشید آزادی را ببینند.

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس گفت: هیچ چیز نمی‌تواند آتشفشان انتفاضه را در کرانه خاموش کند... آرمان مردم فلسطین یک آرمان عربی  اسلامی است.

هنیه در بخش دیگری از سخنانش از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که همکاری امنیتی خود با اشغالگران صهیونیست را متوقف کنند چرا که این مسأله تنها موجب ایجاد مشکلات برای فلسطینی‌ها خواهد شد.

وی همچنین گفت که این تشکیلات باید تمام بازداشت‌های سیاسی شخصیت‌های فلسطینی در کرانه باختری را پایان دهد، چرا که این اقدام، سهیم شدن این تشکیلات با صهیونیست‌ها در محاصره علیه غزه است.

هنیه در پایان ضمن درخواست از ملت‌های عربی و اسلامی برای از بین بردن عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: عادی‌سازی به دشمن قدرت نخواهد داد و از کسی که فکر می‌کند رابطه با دشمن باعث تقویتش می‌شود، حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/