شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#چین#واکنش#تهدیدهای

واکنش آمریکا به تهدیدهای روسیه و چین

آمریکا چند هفته بعد از آنکه روسیه اقدام به از بین بردن یک ماهواره مخابراتی خود کرد، مانوری را با هدف آزمودن انعطاف‌پذیری شبکه ماهواره‌ای خود در مقابل تهدیدات روسیه و چین، کیلومترها بالاتر از سطح زمین برگزار کرد.

واکنش آمریکا به تهدیدهای روسیه و چین

به گزارش منیبان از خبرگزاری رویترز، این رزمایشی که در آن شبیه‌سازی با کمک رایانه انجام شد، همچنین شامل سرنگون‌سازی بالقوه ماهواره‌های رهگیر موشک آمریکا، پارازیت‌اندازی علیه ماهواره‌ها و دیگر "تاثیرات" جنگ الکترونیک بود که به عنوان تاکتیک‌های احتمالی در جنگ فضایی مطرح هستند. برای این رزمایش، ماهواره‌های واقعی مورد استفاده قرار نگرفتند.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در بازدید اخیرش از پایگاه "شریور"‌ نیروی فضایی آمریکا در کلرادو شاهد برگزاری یک مانور تمرینی فضایی شبیه‌سازی شده با میزبانی نیروهای آمریکایی بود که سیزدهمین مانور در نوع خود و سومین مانور از این دست بود که در آن شرکایی نظیر انگلیس، کانادا و استرالیا مشارکت کردند.

در روزهای اخیر رهبران پنتاگون از چند پایگاه نظامی آمریکا بازدید کردند، در حالی که هم‌زمان دولت جو بایدن مشغول تدوین لایحه بودجه سال ۲۰۲۳ بوده است. وزارت دفاع آمریکا امیدوار است که دلارهای بودجه را جذب ارتشی با قابلیت بازدارندگی در برابر روسیه و چین کند.

بعد از اجرای موفقیت‌آمیز یک آزمایش موشک ضد ماهواره از سوی روسیه در ماه گذشته میلادی، مقام‌های آمریکایی باور دارند که نیازی روزافزون برای منعطف‌کردن شبکه ماهواره‌ای آمریکا و استفاده از فرصت‌هایی نظیر مانوری موسوم به "پرچم فضا" (Space Flag) برای اجرای مانورهای تمرینی احساس می‌شود.

ماهواره‌های تجهیزات حیاتی برای مخابرات نظامی، سیستم ناوبری موقعیت جهانی و سیستم‌های زمانی مورد نیاز در زمان جنگ هستند.

بر اساس این گزارش، مانور فضایی ۱۰ روزه مذکور به شبیه‌سازی ادوات پیشرفته آمریکا در حوزه فضا پرداخته است. در این مانور یک گروه رقیب نقش کشوری را که برخوردار از قابلیت‌های فضایی همچون روسیه و چین باشد، ایفا کرد. روسیه اولین کشوری نیست که در فضا آزمایش‌های ضد ماهواره انجام می‌دهد. آمریکا در سال ۱۹۵۹ زمانی که ماهواره‌ها جدید و نادر بودند، نخستین آزمایش از این دست را انجام داد.

وبگردی