شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ#قیمت

عجیب اما واقعی؛ افزایش فروش اسکلت مرغ در بازار

برخی خریداران علاوه بر پرداخت قیمت کلی مرغ چنانچه تقاضایی برای ضایعات داشته باشند باید هزینه ضایعات را نیز جداگانه پرداخت کنند.

 عجیب اما واقعی؛ افزایش فروش اسکلت مرغ در بازار

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، تقاضا برای خرید ضایعات مرغ زیاد شده است. از این‌رو فروشندگان ضایعات مرغ را دور نمی‌ریزند و آنها را به شکل جدا به مردم می‌فروشند. سال گذشته فروش پوست مرغ هم خبرساز شده بود. در آن زمان فروشندگان گفته بودند پوست مرغ کیلویی ۶ هزار تومان است و مصرف صنعتی دارد.

دریافت پول مجدد برای ضایعات مرغ

در همین مورد رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به تجارت‌نیوز می‌گوید: وقتی مشتری تقاضای قطعه‌بندی مرغ را دارد فروشنده این ضایعات را به جای دستمزد بر می‌دارد. اما فروشندگان، ضایعات مرغ را به شکل رایگان به مردم نمی‌دهند. چراکه واحدهای صنفی با فروش این ضایعات به بنگاه‌های دیگر درآمد جدیدی دارند.

محمد یوسفی توضیح داد: چنانچه خریداری یک مرغ کامل خریده باشد و بعد تقاضای دریافت ضایعات آن را داشته باشد، فروشنده باید آن ضایعات را رایگان تحویل دهد. چرا که یک بار پول آن دریافت شده است اما معمولا این مساله رعایت نمی‌شود. بنابراین دریافت هزینه مجدد برای فروش ضایعات مرغ قانونی نیست.

او اظهار کرد: قدرت خرید مردم این روزها کاهش پیدا کرده. این روزها تقاضا برای خرید ضایعات مرغ از جمله اسکلت مرغ زیاد شده است. برخی قشر مرفه هستند و از ضایعات مرغ می‌گذرند اما اقشاری هم هستند که توان خرید یک مرغ کامل را ندارند و این روزها اسکلت و پای مرغ را جایگزین گوشت مرغ کرده‌اند.

خانواده‌ها صرفه‌جویی کنند

یوسفی گفت: تمام سود فروشندگان مرغ در فروش امحا، احشا و ضایعات مرغ است. آنها ضایعات مرغ را دور نمی‌ریزند و بلکه آنها را به واحدهای فراوری گوشت می‌فروشند. برخی از ضایعات مرغ مانند پوست نیز مصرف بهداشتی دارد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: در فروشگاه‌های اینترنتی قیمت امعا و احشا با قیمت یک مرغ درسته برابر شده است اما در واحدهای صنفی قیمت‌ها مقرون به صرفه است. خانواده‌ها به جای سفارش مرغ قطعه‌بندی در خرید این کالای خوراکی صرفه‌جویی و خودشان در خانه مرغ را قطعه‌بندی کنند.

براساس این گزارش با واردات تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار از ترکیه کشتار مرغ‌های پیر افزایش پیدا کرده. حمید کاشانی، رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گفته بود: گوشت مرغ‌های پیر، سوسیس و کالباس می‌شود.