شهرخبر

نشست تخصصی احقاق حقوق عامه برگزار می‌شود


نشست تخصصی احقاق حقوق عامه برگزار می‌شود

مجمع اساتید حقوقدان نشست تخصصی احقاق حقوق عامه را با هدف تبیین و ایجاد وکیل مدافع مردم در عرصه حقوق عامه برگزار می‌کند.

مهدی کنی دبیر مجمع اساتید حقوقدان در گفت‌وگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم از برگزاری نشست تخصصی احقاق حقوق عامه خبر داد و گفت: این نشست در راستای رویداد حقوقی قیام برای جامعه حقوقدان با رویکرد به‌عرصه افاده آوردن جامعه تخصصی با محوریت حقوق عامه و موضوعات اولویت‌دار جامعه مثل مقاومت حقوقی و سایر ابرمسائلی که در جامعه وجود دارد، برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست با همراهی و مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان و مرکز وکلای قوه قضائیه و نیز چند تشکل مردمی از جمله اندیشکده حقوق شهروندی و حقوق بشر دانشگاه امام صادق(ع) و مجموعه تخصصی اساس که در حوزه حقوق اساسی کارهای تخصصی می‌کند، برگزار می‌شود.

دبیر مجمع اساتید حقوقدان ادامه داد: نشست با سخنرانی رضا خشنودی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور آغاز خواهد شد و در ادامه کارشناسان وارد بحث می‌شوند که از جمله‌ آنها می‌توان به سخنرانی نژندی‌منش در بحث مقاومت حقوقی، مجید حسینی در بحث چالش‌های حقوق عامه در نظام آموزشی و امین‌الرعایا با رویکرد حقوق عامه در نظام بانکی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین پنل تخصصی حقوق عامه این نشست با حضور و سخنرانی سید احمد حبیب‌نژاد، مدیر مؤسسه مردمی توسعه حقوق فقرزدایی و رسول قهرمانی، بازپرس سابق دادگاه‌های جرائم اقتصادی در موضوع رویکرد حقوق عامه در موضوعات کلان جرائم اقتصادی و نیز اسماعیل آجرلو، معاون مرکز وکلای قوه قضائیه برگزار می‌شود.

کنی با بیان اینکه این نشست صبح روز پنج‌شنبه 25 آذرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد، ادامه داد: هدف ما این است که در این نشست زبان تخصصی مردمی برای دفاع از حقوق مردم ایجاد کنیم و می‌خواهیم وکیل مدافع مردم در عرصه حقوق عامه را تبیین و ایجاد کنیم تا از این به بعد حقوق عامه نه‌‌تنها تضییع نشود بلکه احقاق شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از طرف حقوقدانان مستقل و جریان مردمی و خیزش نخبگانی این هدف محقق شود.

انتهای پیام/