شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#حوزه#آذرماه

با حضور رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه؛

مراسم قرعه‌کشی مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

مراسم قرعه‌کشی مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از دوشنبه ۲۹ آذرماه آغاز می‌شود و تا سوم دی‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه‌کشی نوبت تلاوت مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در محل سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار شد.

چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از دوشنبه ۲۹ آذرماه آغاز می‌شود و تا سوم دی‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه خواهد داشت. مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار می‌شود و بعد از آن رقابت‌ها در بخش آقایان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ ادامه خواهد یافت.

مراسم قرعه‌کشی مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

با توجه به اینکه مسابقات در بخش آقایان پخش رسانه‌ای دارد، برای اینکه تنوع پخش برای مخاطبان رسانه‌ای فراهم شود، مسابقات به صورت رشته‌ای برگزار نخواه شد بر این اساس، هر شب چند تلاوت، چند ترتیل، چند حفظ کل، چند حفظ ۲۰ جز، چند دعاخوان و چند گروه تواشیح به اجرای برنامه می‌پردازند.

بنابراین، ترتیب اجرای شرکت کنندگان بر اساس قرعه‌کشی که هم اکنون انجام می‌شود، خواهد بود. در بخش بانوان نیز با توجه به اینکه ملاحظات شرعی، امکان پخش رسانه‌ای را نمی‌دهد، مسابقات به صورت رشته‌ای برنامه‌ریزی شده است، به این معنا که در هر روز، تمام شرکت‌کنندگان یک رشته در صحن مسابقات حضور می‌یابند.

مراسم قرعه‌کشی مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

بر همین اساس قرعه‌کشی ابتدا از رشته حفظ ۲۰ جز آقایان آغاز شد و در ادامه قرعه، شرکت‌کنندگان در رشته‌های دعاخوانی، ترتیل، حفظ کل، قرائت تحقیق و هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی نیز انجام شد.

در رشته حفظ ۲۰ جز قرآن کریم، حامد اسماعیل‌زهی از استان گلستان، در رشته دعاخوانی، علی‌محمد دامچین از استان خوزستان، در رشته ترتیل، محمد پورسینا از استان اصفهان، در رشته اذان، حسین یزدان‌پناه از استان قم و در رشته قرائت تحقیق، حمید حق‌طلب از استان خراسان رضوی اولین نفرات رشته‌های خود خواهند بود که به روی جایگاه می‌روند. همچنین در رشته هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی نیز گروه تبیان از استان هرمزگان اولین اجرا را خواهند داشت.

مراسم قرعه‌کشی مرحله فینال مسابقات سراسری قرآن برگزار شد

در بخش بانوان نیز در رشته حفظ ۲۰ جز قرآن کریم، عاطفه محمودزاده از استان کرمان؛، در رشته دعاخوانی، زینب حسین‌آبادی از اصفهان، در رشته ترتیل ندا مرادی از تهران، در رشته قرائت تحقیق، آذرمان صادقی از استان تهران و در رشته حفظ کل قرآن نیز زینب محمدنژاد از آذربایجان غربی نفراتی هستند که اولین نوبت اجرا را در رشته‌های خود خواهند داشت.‌