شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوراکی

خوراکی های مفید برای نابودی فخ شکم!

با مواد غذایی از بین برنده نفخ، در تمام طول سال اندامی متناسب داشته باشید.

خوراکی های مفید برای نابودی فخ شکم!

به گزارش منیبان؛ وقت آن است که پف شکمتان را خالی کنید. نفخ (مایع جمع شده بین سلول‌های بدن) می‌تواند به‌خاطر هضم نادرست، سدیم بیش از حد یا عادت ماهیانه‌تان بوجود بیاید. اما به گفته کارشناسان، اگر به چیزی که می‌خورید توجه داشته باشید، معمولا می‌توانید از نفخ شکم جلوگیری کنید.

آب همراه با لیمو

بسیاری از مردم هنگامی‌که دچار نفخ می‌شوند، از خوردن آب صرف نظر می‌کنند. در حالی‌که در واقع باید برعکس این‌کار را انجام دهند. حفظ آب در واقع، روش بدن شما برای نگه داشتن مایعات است تا دچار کم آبی نشوید. اگر مشکل نفخ دارید، زمان آن است که مایعات بیشتری مصرف کنید، نه این‌که آن‌ها را محدود کنید.

از آن‌جا که لیمو هنگامی‌که به آب اضافه شود، یک ادرار آور طبیعی و یک ملین ملایم است، مصرف این مایع می‌تواند به کاهش مقدار نمکی که در بدن باقی مانده، کمک کند.

هندوانه

هندوانه، به‌عنوان یکی از آبدارترین میوه‌ها، شناخته‌شده است. احتمالا به این خاطر است که از ۹۲٪ آب تشکیل‌شده است. هندوانه خاصیت ادرار آوری طبیعی دارد و یک منبع عالی از پتاسیم است.

برای تهیه یک نوشیدنی خانگی، لیمو، خیار، هندوانه و رزماری را با هم مخلوط کنید (احتیاط: هنگامی که این نوشیدنی را مصرف می‌کنید، ممکن است بیشتر از حد معمول به استفاده از دستشویی نیاز پیدا کنید).

رزماری و زردچوبه

رزماری تقریبا برای درمان هر چیزی به کار می‌رود. این گیاه از سوزش سردل و سردرد گرفته تا دندان درد و فشار خون بالا را بهبود می‌بخشد. رزماری، گاز روده را نیز درمان کرده و به هضم کمک می‌کند. شما می‌توانید رزماری را در چایتان خیس کنید یا آن را با کرفس یا جعفری مخلوط کنید و با استفاده از آن غذای همیشگی‌تان را بپزید.

زردچوبه، به‌خاطر تواناییش برای مبارزه با درد و التهاب، در آسیا با ارزش است. زردچوبه یکی از مواد غذایی ضد نفخ است که برای کمک به ناراحتی معده نیز مفید است.

لوبیا و عدس

عدس با مقدار فیبر بالایی که دارد، انتخاب خوبی برای کمک به هضم است. مواد غذایی غنی از پتاسیم شامل لوبیا سفید، دانه‌های سویا و لوبیای لیما هستند و همچنین بالاترین فیبر را در بین سبزیجات دارند.

لوبیاها به‌طور طبیعی سرشار از استروژن و پروتئین هستند و می‌توانند نفخ ناشی از عادت ماهانه را کاهش دهند.

وبگردی