شهر خبر

شاه‌محمدی: وزارت ورزش باید زودتر هیئت مدیره پرسپولیس را معرفی کند/ فوتبال ایران در حال نابودی است


شاه‌محمدی: وزارت ورزش باید زودتر هیئت مدیره پرسپولیس را معرفی کند/ فوتبال ایران در حال نابودی است

مهاجم پیشین تیم پرسپولیس گفت: در فوتبال پایه با ضعف‌های زیادی مواجه هستیم و اعتقاد دارم که فوتبال ایران در حال نابودی است.

جمشید شاه‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با تحلیلش از شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: اوضاع پرسپولیس چندان بد نیست و مهمترین مشکل این باشگاه به مسائل مدیریتی برمی‌گردد. وزارت ورزش باید هر چه سریع‌تر اعضای هیئت مدیره را معرفی کند. این تیم دو بازیکن خارجی گرفته و نمی‌تواند از آنها استفاده کند، اگر مدیریت فقط پشت میز نشستن است من این این کار را خوب بلدم. مدیریت باشگاه باید مشکلات و چالش‌های تیم را برطرف کند.

وی در مورد برخی انتقادها از یحیی گل‌محمدی بابت خریدهای این فصل خاطرنشان کرد: در فوتبال ایران مگر بازیکن ستاره داریم که پرسپولیس دنبالش نرفته باشد؟ یک زمان تمام فوتبالیست‌های استقلال و پرسپولیس ستاره بودند ولی حالا این دو تیم پر از بازیکن معمولی هستند، دلیل مهم و اصلی‌اش این است که ما در فوتبال پایه ضعف داریم و نمی‌توانیم فوتبالیست سطح بالا و باکیفیت بسازیم.

پیشکسوت پرسپولیس افزود: در سطح پایه باید آنقدر مربیان قوی داشته باشیم که فوتبالیست‌های سطح بالا تحویل فوتبال ایران بدهند ولی اکثر مربیان پایه این کاره نیستند و فساد هم که موج می‌زند. در لیگ برتر هم شرایط همین‌طور است و خیلی از مربیان به صورت چرخشی جابجا می‌شوند. وقتی در بهمن بازی می‌کردم، فرهاد کاظمی سرمربی بود، او به بازیکنان جوانان و امید هم نکته‌‌های فنی یاد می‌داد و روی آنها وقت می‌گذاشت، روی دیگر نفرات تیم هم وقت صرف می‌کرد ولی الان شما کدام مربی را پیدا می‌کنید که به صورت انفرادی با بازیکن کار کند و ضعف‌هایش را بگوید؟

شاه‌محمدی تصریح کرد: در فوتبال پایه ضعف داریم و همین موضوع باعث افت کیفیت فوتبال ایران شده است. فوتبالیست‌های ما معمولی هستند و اعتقاد من این است که فوتبال ایران در حال نابودی است.

وی در ارتباط با اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند در این فصل قهرمان شود، گفت: قطعا پرسپولیس مدعی است ولی مشکلات مدیریتی باید برطرف شود، استقلال، سپاهان و گل‌گهر هم دیگر مدعیان هستند و از حالا نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.


انتهای پیام/