شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#سپاهان

ردپای خطیبی در تقابل های استقلال و سپاهان

رسول خطیبی بازیکن سابق سپاهان با 8 بار گلزنی برابر استقلال، بهترین گلزنان تقابل های دو تیم محسوب می شود.

به گزارش زنهار، دیدارهای استقلال و سپاهان همواره یکی از مهم ترین تقابل های فوتبال ایران بوده است. دو تیم روز سه شنبه در دیداری که به قول فوتبالی ها 6 امتیازی است، به مصاف هم می روند. تیم برنده می تواند خط و نشان بزرگی برای سایر رقبا بکشد و خود را به عنوان مدعی جدی قهرمانی معرفی کند.

از سال ۱۳۳۶ دو تیم استقلال و سپاهان دیدارهای متعددی در قالب مسابقات لیگ، حذفی و دوستانه با یکدیگر برگزار کرده‌اند که البته هر دو تیم در ابتدا نام های متفاوتی داشتند. آبی های پایتخت با نام تاج و اصفهانی ها نیز با نام شاهین در مسابقات مختلف حضور پیدا کردند.

نکته جالب در جدال های دو تیم، نام رسول خطیبی سرمربی فعلی آلومینیوم اراک به عنوان بهترین گلزن تقابل های دو تیم است. هر چند که در بسیاری از رسانه ها از خطیبی در کنار سیدمهدی سیدصالحی و لئون استپانیان با 6 گل به عنوان بهترین گلزن تقابل های این تیم با استقلال یاد می شود اما در واقع خطیبی 2 گل دیگر وارد آبی های پایتخت کرده که به نظر می رسد در آمار و ارقام جدال های دو تیم گم شده است.

در مسابقات 4 جانبه ای که در ابتدای فصل 82-83 برگزار شد، استقلال و سپاهان به مصاف هم رفتند که زردپوشان اصفهانی با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیدند. این تورنمنت با عنوان مسابقات چهارجانبه اتحادیه فوتبال ایران برگزار شد که تیم های الوصل امارات و پاس تهران نیز در آن حضور داشتند.

در دیدار نخست که در تاریخ 29 مراد 82 برگزار شد، سپاهان به لطف 2 گل رسول خطیبی و تک گل ادموند بزیک در دقیقه 82 و از روی نقطه پنالتی در برابر گل های فابریتسیو رومیو و محمد نوازی از سد آبی های پایتخت گذشت و در دیدار پایانی نیز با غلبه بر پاس قهرمان شد.

به طور کلی خطیبی در دیدارهای رسمی 6 بار و غیر رسمی 2 مرتبه موفق شده است به استقلال گل بزند و او با زدن 8 گل به آبی های پایتخت، در این زمینه رکورددار است.