شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انفجار بیروت

هشدار خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت درباره ادامه سیاسی‌کاری قاضی البیطار


هشدار خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت درباره ادامه سیاسی‌کاری قاضی البیطار

نماینده خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت با انتقاد مجدد از عملکرد غیرقانونی قاضی البیطار تاکید کرد که دیگر نمی‌توان سکوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از یک سال از فاجعه انفجار بندر بیروت می گذرد و «طارق البیطار» قاضی این پرونده همچنان در حال اجرای برنامه‌های سیاسی است.

این در حالی است که بسیاری از خانواده های قربانیان انفجار بندر بیروت خواستار برکناری قاضی البیطار برای رسیدن به حقیقت و اجرای عدالت هستند.

در همین راستا «ابراهیم حطیط» رئیس کمیته خانواده‌های شهدای انفجار بندر بیروت و نماینده آنها در گفتگو با وبسایت خبری العهد تاکید کرد که از ابتدا درباره قاضی البیطار و عملکرد وی اختلاف نظر وجود داشت. همچنین عدم احضار مقامات سابق و سرویس‌های امنیتی و همچنین قضاتی که در زمان  ورود نیترات آمونیوم به بندر بیروت در این پرونده دخیل بودند، بسیار شک برانگیز است.

ابراهیم حطیط تاکید کرد، پیش از این شبهاتی درباره روند تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت مطرح بود و این شک و شبهه‌ها در زمان کنونی به وجود نیامده است و از پیش وجود داشت. اما سهل انگاری طرف‌های مربوطه ، نظرات برخی افراد را آشکار کرد  و این افراد قبلا درباره عملکرد طارق البیطار هشدار داده بودند. همچنین آنها هشدار دادند، در صورتی که قاضی البیطار به سهل انگاری درباره پرونده حساس انفجار بندر بیروت ادامه دهد شکایتهای زیادی علیه او مطرح خواهد شد.

وی همچنین در ادامه به جنایت حزب نیروهای لبنانی در منطقه الطیونه اشاره کرده و گفت، کشتار الطیونه می‌توانست کشور را به سمت یک جنگ داخلی سوق دهد و ما با یک انفجار بزرگ روبرو بودیم بنابراین دیگر نمی‌توان سکوت کرد.

حطیط تصریح کرد که  از ابتدا درباره پرونده انفجار بندر بیروت توافق شده بود تا هیچگونه جهت گیری سیاسی در این پرونده وارد نشود؛  اما با این وجود تغییرات زیادی در مواضع برخی طرفها دیده شد.  بنابراین ما به همراه خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت به این رفتار اعتراض کردیم و نمونه بارز آن تجمع اعتراض آمیز مردم در مقابل کاخ دادگستری در منطقه الطیونه بود.

 

وی همچنین با رد و محکوم کردن اتهاماتی که برخی طرف‌ها در این زمینه ضد حزب الله مطرح می‌کنند تاکید کرد، این یک سیاست‌زدگی آشکار در پرونده انفجار بندر بیروت و سوءاستفاده از خون شهدا و همچنین خانواده‌های آنهاست. 

رئیس کمیته خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت همچنین تاکید کرد که حاشیه سازی و بی‌عدالتی زیادی نسبت به برخی خانواده‌های قربانیان این انفجار وجود دارد.

اخیرا خانواده تعدادی از بازداشت شدگان در پرونده انفجار بندر بیروت با تجمع در برابر کاخ دادگستری خواستار آزادی فرزندان خود شدند. اما قاضی البیطار به آنها گفت، این سرنوشت فرزندانتان است و شما باید آن را قبول کنید.

ابراهیم حطیط در این زمینه گفت، همین سخنان طارق البیطار به تنهایی دیدگاه او را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد کسانی که به اتهام دست داشتن در انفجار بندر بیروت اکنون بازداشت هستند در واقع گناهی ندارند  و مجرمان اصلی بیرون از زندان هستند.

خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت همچنین خواستار لغو مصونیت‌ها و مشخص شدن حقیقت و تحقق عدالت در این پرونده شدند.

ابراهیم حطیط نیز خطاب به طارق البیطار گفت: ما خون‌هایمان را نزد شما امانت گذاشتیم اما آنچه رخ داد، حاکی از سیاسی‌کاری و مصلحت‌طلبی آشکار است و شرایط به ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه رسیده، بنابراین از شما می‌خواهیم کناره‌گیری کنید تا فضا برای بازپرس دیگری که امانت‌دار خون‌هایمان باشد، باز شود.

انتهای پیام/