شهر خبر

گفتگوی گسترش نیوز با کارشناس بازارهای مالی:

دوراهی حساس در بازار رمزارزها / مقاومت بیت‌کوین شکسته می‌شود؟

محدوده‌های فعلی بیت کوین و اتریوم، محدوده‌های حمایتی بسیار قوی است. شکسته شدن این محدوده‌ها به ما نشان می‌دهد که روند اصلاح در بازار رمز ارزها ادامه دارد.

اقتصاد دوراهی حساس در بازار رمزارزها / مقاومت بیت‌کوین شکسته می‌شود؟

بازار ارزهای دیجیتال روزهای سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارد و کوچک‌ترین تحرکات در این بازار روند کار فعالین بازار را تغییر خواهد داد. در آستانه سال نو میلادی هستیم و بازار اصلاح شدیدی را پشت سر گذاشته است. اگر چه کارشناس‌ها به روند بازار رمز ارزها امیدوار هستند اما اندک نگرانی از تصمیم‌های سیاسی نیز بر این بازار سایه انداخته است. این نگرانی‌ها تا زمانی که بازار به صورت کامل از شرایط اصلاح خارج نشود و قانون‌گذاری برای ارزهای دیجیتال نشود، ادامه خواهد داشت.

اصلاح بازار تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟

مریم محبی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در خصوص روند بازار ارزهای دیجیتال باید منتظر باشیم تا شکست محدوده‌های بیت کوین و اتریوم مشخص شود. محدوده‌های فعلی این رمز ارزها، محدوده‌های حمایتی بسیار قوی است. شکسته شدن این محدوده‌ها به ما نشان می‌دهد که روند اصلاح در بازار رمز ارزها ادامه دارد. البته اگر این حمایت قوی‌تر شود، اصلاح در بازار تمام می‌شود. به صورت کلی تا زمانی که بیت ‌کوین در کانال ۵۲ هزار دلار باقی بماند، از شرایط اصلاح خارج نشده‌ایم. البته هر زمان بیت ‌کوین به کانال ۴۱ هزار دلار برگردد، احتمال کاهش قیمت تا محدوده ۳۰ هزار دلار برای این رمز ارز وجود دارد. بر اساس نگاه تکنیکالی رمز ارزها هنوز روند صعودی دارند.

محبی

محبی اظهار کرد: هیچ تصمیمی به اندازه سیاست‌های پولی امریکا بر بازار ارزهای دیجیتال و طلا تأثیرگذار نیست. سیاست‌های پولی امریکا اجرا شود، شاهد تأثیرات منفی شدید بر بازار رمز ارزها خواهیم بود. اگر در پیاده‌سازی این تصمیم‌ها اخلالی ایجاد شود و امریکا به خوبی این سیاست‌ها را اجرا نکند، سیگنال مثبت برای بازار خواهد بود. از سویی امیکرون نیز شوک به بازارهای مالی وارد کرد و منجر به ریزش بازارهای مالی خصوصاً ارزهای دیجیتال شد.

وی ضمن اشاره به علاقه سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به رمز ارزهایی مثل، سولانا، دوج کوین، شیبا و... تأکید کرد: این رمز ارزها شت کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند که هر لحظه بدون دلیل روندشان تغییر می‌کند. فعالانی که بر روی این شت کوین‌ها کار می‌کنند، باید احتمال ریسک و خطر را در نظر بگیرند. سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار شت کوین‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم. آلت کوین‌ها کالای سرمایه‌گذاری بسیار پر ریسک هستند، شت کوین‌ها چندین برابر ریسک دارند. در شرایط ایدئال بهتر حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد دارایی دیجیتال خود را به آلت کوین‌ها اختصاص دهیم. به هیچ عنوان سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵ درصد را به مردم توصیه نمی‌کنیم.

این کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در پایان گفت: اگر چه پیش‌بینی‌هایی در خصوص ادغام بازارهای مالی مختلف مثل بازار طلا، ارز دیجیتال، بورس، ارز فیات و... در آینده می‌شود اما این روند در آینده نزدیک اجرایی نخواهد شد. در دنیای فناوری پیش‌بینی‌ها دور از ذهن نیست اما برای پیاده‌سازی این پیش‌بینی زیرساخت‌هایی وجود دارد.

خبرهایی که سرنوشت بازارهای ارزهای دیجیتال را تغییر می‌دهد

شاید مهم‌ترین دغدغه برای مردم سرنوشت بازار رمز ارزها باشد. خبرهای پیرامون بازارهای مالی و تصمیم‌های سیاسی روند بازار را تغییر خواهند داد. یکی از اخبار مهم پیرامون استخراج بیت کوین است. بیت کوین به صورت کلی ۲۱ میلیون واحد است و ۹۰ درصد این تعداد استخراج شده است. البته این ۱۰ درصد به زودی استخراج نخواهد شد، به این دلیل که بر اساس ساختار بیت کوین پاداش استخراج هر بلاک به‌صورت دوره‌ای کاهش می‌یابد. در کنار بیت کوین آلت کوین‌هایی را داریم که طرفداران زیادی دارند. در میان آلت کوین‌ها اتریوم شرایط ویژه‌ای دارد. در روزهای اخیر روند اتریوم کاربران را نگران کرده است اما کارشناسان بازار معتقدند که اتریوم ۲ (Ethereum ۲.۰) آن روی بازار را نمایان خواهد کرد.