فرشید طالبی، بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان اصفهان، درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: امسال لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها در آن شرایطی سینوسی دارند و درگیر حواشی هستند. آمار نشان می‌دهد بازی‌ها به کرات با تساوی بدون گل انجام می‌شود. هرچند تیم‌هایی وجود دارند که با بازی‌های هجومی‌شان می‌توانند به جذابیت‌ها کمک کنند. مثل بازی آخر استقلال مقابل پیکان و حتی دیگر تیم‌ها چون سپاهان و پرسپولیس. پرگل شدن و هجومی بودن بازی‌ها اتفاق خوبی است.

پیشکسوت تیم سپاهان درباره روند زردپوشان در لیگ بیست و یکم گفت: پیشتر در مصاحبه‌ها هم گفته‌ام سپاهان درون زمین کاملا می‌داند چه چیزی می‌خواهد و تفکرات سرمربی به وضوح قابل تشخیص است مگر در شرایط خاص که بازیکنان نتوانند افکار را پیاده کنند. سپاهان مانند فصل گذشته است اما در خط دفاع جای بهبودی وجود دارد. سال گذشته هم این مشکل بود اما در نیم‌فصل دوم این ضعف جبران شد. در بازی‌های امسال در بازی مقابل گل‌گهر هم دیدیم از این ناحیه اذیت شد. در کل اما سپاهان به دلیل هجومی بازی کردن، تیمی بسیار جذاب است.

وی درباره بازی مهم استقلال و سپاهان عنوان کرد: فوتبال ما بازی‌های پر افت و خیزی دارد. این طور می‌گویم که گلزنی مفهومی خوشمزه است و گلزنی به کام می‌نشیند چه به کام بازیکنان و چه تماشاگران. از تیم‌های بزرگ انتظار بازی هجومی و گلزنی می‌رود چه استقلال و سپاهان در این بازی و چه حتی پرسپولیس در دیگر دیدارها. استقلال در بازی قبل 3 گل زده و سپاهان هم یکی از هجومی ترین تیم‌هاست. نقطه قوت استقلال خط دفاعی است و سپاهان در خط حمله بسیار خوب کار کرده و هر دو تیم می دانند که با برد در این بازی می‌توانند با برد در این بازی به قهرمانی نیم فصل برسند. اگر احتیاط چاشنی کار نشود می‌توانیم بازی زیبایی را مشاهده کنیم.

طالبی درباره مقایسه سطح این بازی با دوران بازی خودش افزود: نمی دانم چرا با هر کسی بحث می‌کنیم اشاره می‌کنند آن زمان جذابیت بیشتر بود. نظرم این است که این سال‌ها جسارت کمتر شده. هنوز که هنوز است بهترین ذوب آهن را ذوب‌ آهن آن سال‌ها می‌دانند. استقلال در تیم خود جباری و نکونام و خیلی از ستاره‌ها را داشت که همیشه در اوج بودند. رقیب ما آن‌ها بودند با بازیکنانی درجه یک. در سپاهان محرم نویدکیا بود و خلعتبری. همیشه تیم‌های ستارگانی ثابت داشتند و روند مشخص بود. می‌شد گفت با توجه به روند تیم‌های صدر جدولی می‌توانند فلان تیم را شکست دهند اما حالا اینگونه نیست و بازیکنان افت و خیز دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من بازیکنان پلی‌میکر به جذابیت فوتبال بسیار کمک می‌کنند و حالا خلا این مساله بسیار دیده می‌شود. در آن دوران جباری و نوید کیا و کریمی این خلا را پر می‌کردند. عدم حضور پلی‌میکرها باعث شده جذابی کمتر شود. نمی‌شود قاطعانه گفت سطح فنی افت کرده اما با هر کسی صحبت کنید از جذابیت بیشتر آن روزها می‌گوید.

طالبی که در یکی از موفق تیم تیم‌های تاریخ ذوب‌آهن حضور داشته درباره این تیم گفت: ذوب آهن با تارتار فصل را خیلی خوب شروع کرد. تارتار می‌داند درخواستش از شاگردانش چیست. بازی قبلی‌شان را دیدم و از نتیجه تعجب کردم اما با توجه به نتایجی که گرفته قطعا اوضاعش بهتر خواهد شد. آن‌ها از سال‌های قبل بهتر هستند و باید اندکی فقط روی نواقص کار کنند. تغییرات زیادی هم داشته‌اند و شرایط برای‌شان سخت شده. به موفقیت این تیم خوش‌بینم و به نظرم می‌توانیم از آن‌ها حمایت کنیم.

وی درباره مدعیان قهرمانی گفت: وضعیت استقلال، پرسپولیس و سپاهان به عنوان مدعیان اصلی مشخص است اما باید مطلبی را بگویم. حضور تماشاگر در فوتبال احساسی ما بسیار تاثیرگذار است. اگر تماشاگران اجازه حضور داشتند تراکتور می‌توانستند به جمع مدعیان اضافه شود. آلومینیوم هم در حد خود خوب ظاهر شده و الهام بخش بسیاری از تیم‌ها است. مس خوب کار می کند و گل گهر عالی است. فصل پیش هم اعتقاد داشتم گل‌گهر موی دماغ بالای جدولی‌ها می‌شود. این تیم‌ها نشان دادند بازی‌های جسورانه چقدر زیبا است. آن‌ها مزد جسارت‌شان را گرفته‌اند.

انتهای پیام// 4