«حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی" گفت: هدف گیری های بودجه 1401 را مثبت ارزیابی میکنیم، اما نیاز به بررسی دارد باید ببینیم اعداد و ارقام که در لایحه آمده چه مقدار اهداف مطرح شده توسط رئیس جمهور را پوشش می دهد. مجموعا لایجه بودجه را در راستای حل مشکلات اقتصادی مردم می دانیم و می تواند در همین جهت هم تاثیرات خوبی بر اقتصاد کشور بگذارد.  

وی با اشاره به "محور های بودجه که از زبان رئیس دولت سیزدهم در صحن علنی مجلس مطرح شد" بیان کرد: توجه دولت به بودجه ای بدون کسری و بدون استقراض از بانک مرکزی و تاکید بر انضباط مالی و پولی بانکها و کاهش هزینه های دولت و خصوصا نرخ هشت درصدی رشد اقتصادی و نگاه عادلانه درتوزیع امکانات و پرداخت حقوق ها از جمله نکات مهم بودجه 1401 بود. در نهایت باید کمیسیون های مجلس و هر یک از نمایندگان لایحه را مورد بررسی قرار دهند. با توجه به اصلاح قانون بودجه که در مجلس تصویب شد باید بسنجیم و ارزیابی کنیم که چه مقدار این  مصوبه مجلس در لایحه بودجه رعایت شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر دولت بتواند  طبق گفته رئیس جمهور نرخ تورم را کاهش دهد و به عدد یک رقمی برساند طبیعتا آن موقع، ده درصد افزایش حقوق پلکانی هم می تواند در پرداخت حقوق ها تعادلی را ایجاد کند. این را می توان قدم موثری در جهت اصلاح روند نظام پرداخت به سمت عدالت محوری تلقی کرد. 

حاجی دلیگانی در پاسخ به این سوال که فکر میکنید بودجه چقدر دستخوش تغییرات از سوی کمیسیون تلفیق خواهد شد بیان کرد: باید لایحه بودجه را مورد بررسی قرار دهیم ، ولی  با این اهداف که آقای رئیس جمهور عنوان کردند و سیاست هایی که اعمال کردند وعددهایی که آوردند اگر همین را در بودجه رعایت شده باشد، تغییرات زیاد در بودجه لحاظ نخواهد شد. 

انتهای پیام/