شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

بازار سهام در ادامه روند فرسایشی و رکودی دیروز نیز ۲۵ هزار واحد ریخت و کانال ۱٫۳ میلیون واحدی را نیز از دست داد. آیا این روند ادامه‌دار است؟

پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰

به گزارش منیبان، بازار سهام در ادامه روند فرسایشی و رکودی دیروز نیز ۲۵ هزار واحد ریخت و کانال ۱٫۳ میلیون واحدی را نیز از دست داد. کارشناسان معتقدند چنانچه اقدامی موثر برای بازار سرمایه صورت نگیرد این وضعیت ادامه خواهد یافت.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: بازار سرمایه هر کشور بخش مهمی از اقتصاد آن کشور است. اما در ایران بورس در اولویت دولت نیست. وی ادامه داد: در حال حاضر سیاست این نیست که قیمت‌ها افزایش داشته باشد و قرار است بورس در رکود بماند. می‌خواهند تورم را با سوخت پول در بورس و فشارهای مالیاتی کنترل کنند. اما این موضوع امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را از بین می‌برد.

رئیسی خاطرنشان کرد: الان مشکل بازار دامنه نوسان نیست. اگرچه دامنه بیشتر به پویایی بازار کمک می‌کند، اما بازار نیازمند اعتماد است و اعتماد با این کارها به بازار برنمی‌گردد.

این کارشناس اظهار کرد: سهامدار عمده اکثر شرکت‌ها دولت است. اگر دولت بخواهد بازار رشد کند این اتفاق می‌افتد. اما فعلا نشانه‌ای برای رشد بازار دیده نمی‌شود و دستکاری‌هایی که رئیس قوه قضائیه نیز به آن اشاره کرد همچنان باقی است.

رئیسی ادامه داد: امیدوارم عزم جدی برای بازگشت بازار به روند طبیعی وجود داشته باشد. هر چند نشانه‌هایی از این موضوع دیده نمی‌شود. در حال حاضر شاخص کل حمایت خوبی روی کانال ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار واحد دارد و امروز به آن حمایت می‌رسد.

وی ادامه داد: بعد احتمالا طبق معمول یک سری وعده و وعید داده می‌شود و جلوی فروش حقوقی‌ها را می‌گیرند و چهارشنبه بازار را مثبت می‌کنند. با این روند دوباره در سیکل قبلی قرار می‌گیریم.

این کارشناس اظهار کرد: اگر قرار است کاری برای بورس انجام شود وقت عزمی جدی است. امیدوارم فکری به حال بازار بشود تا روند طبیعی در آن شکل بگیرد. ما انتظار بازار سال ۹۹ را نداریم و البته دولت هم نمی‌گذارد این اتفاق هم بیفتد.

منبع: تجارت‌نیوز

وبگردی