شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#جدید#ساحلی

گزارش اختصاصی مشرق /

آخرین خبرها از درگیری‌ها در نوار ساحلی یمن/ تخریب اماکن تاریخی اقدام جدید ریاض در آستانه شکست بزرگ دیگر در استان الحدیده + نقشه میدانی

3318362.jpg

عناصر سعودی در نوار ساحلی یمن به بن بست رسیده اند و هر چی در جنوب شرق استان الحدیده می زنند به در بسته می خورد و دیگر برای حفظ شهر و بخش راهبردی حیس امیدی ندارند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای اخیر درگیری ها در محور جنوب غرب استان الحدیده (شمال منطقه الخوخه) تا حدودی کاهش یافته و مواضع رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی ثابت مانده اما از حومه شهر حیس در جنوب شرق استان الحدیده درگیری های سنگین گزارش شده است.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، عناصر سعودی برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان در حومه شهر حیس حملات گسترده ای را با حمایت هوایی ائتلاف ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، یکی از سنگین ترین حملات روزهای گذشته ائتلاف مربوط به درگیری ها در محور المصلب در حومه شرقی شهر حیس بود و رزمندگان در ابتدا به دلیل حجم گسترده حمله در اقدامی تاکتیکی تصمیم گرفتند به صورت موقت مواضع را تخلیه و عقب نشینی کنند.  

این منبع میدانی با بیان این که عقب نشینی موقت رزمندگان یک ضد حمله برای قیچی کردن مزدوران سعودی در این محور بود، افزود: در حالی که عناصر ائتلاف از پیشروی سریع در این محور غرق در خوشحالی بودند در یک پاتک و عملیات دقیق نیروهای یمنی گرفتار و به محاصره درآمدند.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در نوار ساحلی یمن/ تخریب اماکن تاریخی اقدام جدید ریاض در آستانه شکست بزرگ دیگر در استان الحدیده + نقشه میدانی

این منبع میدانی که تحولات را در نوار ساحلی یمن از نزدیک دنبال می کند، گفت: در جریان درگیری ها در این محور دهها تن از عناصر ائتلاف کشته و زخمی و بیش از ۱۵ خودروی نظامی آنان هدف قرار گرفت و منهدم شد.

وی اضافه کرد: ائتلاف با انجام حملات متوالی سنگین در تلاش است دامنه نفوذ خود را در اطراف حیس گسترش دهد تا امنیت این شهر بیش از پیش تامین شود چرا که خوب می داند اگر این بخش (حیس) را از دست دهد استان الحدیده به طور کامل پاکسازی می شود اما در مجموع آنچه که در میدان نبرد می گذرد حاکی از پیروزی قطعی رزمندگان در آینده ای نزدیک است و نیروهای ائتلاف هم به این نتیجه رسیده اند و ناامید هستند.  

این منبع میدانی تصریح کرد: رزمندگان به کوه های شمالی و جنوب شرقی اطراف حیس رسیده اند و این ارتفاعات راهبردی از جمله راس و یعاقبه بر مناطق حومه شهر اشراف کامل دارند و همین موضوع کار را برای مقاومت مزدوران سعودی در این محور سخت کرده و تحت فشار سنگینی هستند.  
 

آخرین خبرها از درگیری‌ها در نوار ساحلی یمن/ تخریب اماکن تاریخی اقدام جدید ریاض در آستانه شکست بزرگ دیگر در استان الحدیده + نقشه میدانی

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در روزهای گذشته عملیات و کمین های متعدد دیگری را در محور حیس علیه مزدوران سعودی ترتیب داده اند و از سویی دیگر در جریان حملات موشکی نیز خسارت های سنگین مالی و جانی به آنان وارد آوردند تا جایی که صدها تن از عناصر گروه العملاقه کشته یا زخمی و به بیمارستان های شهر المخا انتقال داده شده اند.  

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی در جریان عملیات دقیق در محور حیس توانستند خودروی سرتیپ صلاح سالم بجاش فرمانده تیپ ششم موسوم به عملاقه را شناسایی کنند و با موشک حرارتی هدف قرار دادند و او و همراهانش را به هلاکت رساندند.  

به گزارش مشرق، برتری میدانی رزمندگان در جریان نبردها عناصر ائتلاف را به این جمع بندی رسانده که به زودی باید از شهر و بخش حیس خارج شوند و به همین دلیل تخریب اماکن تاریخی را شروع کرده اند و در همین ارتباط مزدوران وابسته به سلفی ها و داعش از گروه موسوم به الویه حراس الجمهوریه با تله های انفجاری مرقدها و قبور تاریخی را در مساجد حیس منفجر می کنند.