شهر خبر

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا؛

بلینکن و رئیس جمهور اندونزی در جاکارتا دیدار و گفتگو کردند

بلینکن و رئیس جمهور اندونزی در جاکارتا دیدار و گفتگو کردند

به گفته وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، در جاکارتا درباره موضوعاتی چون شراکت استراتژیک و کرونا با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور و جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، امروز در جریان نشستی در جاکارتا درباره موضوعاتی چون شراکت استراتژیک، کرونا و بحران آب و هوایی با یکدیگر گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیر (خارجه) بلینکن و رئیس جمهور جوکووی بر اهمیت مشارکت استراتژیک ایالات متحده و اندونزی تاکید کرده و راه‌های تقویت روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گفته پرایس، دو طرف همچنین در مورد همکاری دوجانبه و منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های دموکراسی و حقوق بشر، و همچنین بحران آب و هوا و همه‌گیری کرونا گفتگو کردند.

لازم به ذکر است، پرایس صبح امروز گفت که بلینکن صبح روز دوشنبه برای یک دیدار دو روزه وارد اندونزی شده تا در مورد روابط دوجانبه و روند مقابله با بیماری کرونا با مقامات این کشور گفتگو کند.

گفته می‌شود بلینکن قرار است پس از جاکارتا راهی مالزی و تایلند شود.