به گزارش برنا؛ دکتر سید حمید سجادی که در گردهمایی روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه سخن می گفت، ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص کلیات ورزش کشور بیان کرد: در حال حاضر در ورزش ایران، 225 رشته ورزشی را مدیریت می کنیم.

وی افزود: در کشورمان 52 فدراسیون ورزشی فعال هستند که بیش از یکصد انجمن ورزشی هم زیر نظر فدراسیون ها بستر توسعه ورزش را دراقصی نقاط کشور مهیا می کنند، این در حالی است که در سراسر کشور نیز بیش از 14 هزار هیات ورزشی در رشته های مختلف مشغول به کار هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش مهم باشگاه های ورزشی در توسعه ورزش تاکید کرد: تعداد بسیاری مکان ورزشی فعال هستند که همگی علاوه بر این که در توسعه ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی و حرفه ای در کشور رسالت مهمی را برعهده دارند، برای گسترش فعالیت های شان در بعد جهانی نیازمند تعاملات بین المللی هستند.

وی در ادامه سخنانش نقش نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برای ورزشکاران را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: از جمله افرادی هستم که در دوران ورزشکاری ام بارها مورد حمایت سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار گرفته ام و جا دارد که از حمایت های این عزیزان قدردانی کنم.

سجادی در ادامه در خصوص فعالیت های بین‌المللی فدراسیون های ورزشی کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: هم اکنون ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور فعال است این رشته با پیگیری‌های بسیار در کشورهای مختلف توسعه یافته و این نکته می تواند در سایر رشته‌های ورزشی که منتسب به کشورمان است نیز تسری پیدا کند.

وزیر ورزش وجوانان در بخش دیگری از سخنانش کسب کرسی های بین المللی ورزشی را برای ورزش کشور بسیار مهم دانست و افزود: در این راستا نیازمند همکاری و تعامل بیشتر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه هستیم.

وی به ظرفیت های ورزشی در حوزه های مشاوره، مربیگری، مدرسی، داوری و ... اشاره کرد و گفت: ورزش ایران در بسیاری از رشته ها می تواند با سایر کشور ها همکاری و تعامل داشته باشد.

سجادی همچنین یادآور شد: در دنیا سه مرکز جهانی آموزش تکواندو وجود دارد که یکی از آنها در ایران فعالیت می کند. از این موارد در کشور بسیار وجود دارد و لازمه آن معرفی امکانات و ظرفیت های بین المللی ورزشی ایران است که باید در رایزنی ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی بهره مندی از رویدادهای ورزشی کشورهای همسایه را از دیگر مواردی عنوان کرد که می توان در بخش های مختلف از آن بهره برداری مناسب کرد. مسابقات جام جهانی قطر از جمله مواردی است که می توانیم در برخی از جزایر کشورمان که به لحاظ آب و هوایی و شرایط جغرافیایی به این کشور نزدیک است، امکان برگزاری اردوهای تدارکاتی را داشته باشیم که البته پیش از ان باید زیر ساخت ها را مهیا کنیم.

سجادی در ادامه سخنانش به امضا تفام نامه مشترک با دکتر سعید محمد مدیرعامل سازمان مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی اشاره کرد و افزود: در همین ارتباط در نظر داریم، سه زمین چمن طبیعی برای برگزاری مسابقات تدارکاتی و کمپ های تیم های ملی حاضر در جام جهانی 2022 قطر آماده کنیم.

وی با بیان این که وزارت ورزش و جوانان آمادگی برگزاری اردوهای مشترک با سایر کشورها را دارد، تصریح کرد: ما امکان راه اندازی کمپ های تخصصی هم سطح دریا و ارتفاع را داریم و این مهم به ویژه در زمستان ها می تواند مورد بهره برداری کشورهای اروپایی قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش رشته های ورزشی بومی و محلی را مورد توجه قرار داد و گفت: 1 هزار و 200 رشته ورزشی بومی و محلی در ایران وجود دارد که 440 مورد آن به ثبت رسیده است.

وی در پایان تقویت ورزش در دو حوزه توسعه و اقتصادی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید بانگاه تخصصی و حمایتی در این دو حوزه اثرگذار به ورزش کمک کنیم.

انتهای پیام//