شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان

«معرفی کاراکتر ملی برای کودکان» مهمترین هدف جشنواره قهرمان من است

قهرمان من

 معرفی کاراکترهای ملی برای کودکان و نوجوانان، یک ضرورت فرهنگی است و دبیرخانه دائمی جشنواره قهرمان من با هدف این معرفی، فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش مشرق، محمد یقینی، مدیر عامل مجمع ایران نوشت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت تولید صنایع فرهنگی گفت: در  صنایع فرهنگی، علاوه بر موضوع مصرف محصولات، تاثیرگذاری فرهنگی نیز به عنوان هدف نهایی در تولید محصول در نظر گرفته می شود.

«معرفی کاراکتر ملی برای کودکان» مهمترین هدف جشنواره قهرمان من است

وی با اظهار تاسف از اینکه از ده کاراکتر برتر و شناخته شده در میان کودک ایرانی، هیچکدام ایرانی نیستند افزود: مهمترین هدف جشنواره قهرمان من، ایجاد یک یا چند کاراکتر ملی است که شخصیت حاج قاسم سلیمانی، ظرفیت الگونمایی و قهرمان پروری به عنوان یک کاراکتر ایرانی با قابلیت های بین المللی را دارد.

وی افزود: اولین جشنواره قهرمان من با محوریت شهید سلیمانی برگزار شده بود و دومین دوره این جشنواره با محور حاج قاسم و دیگر قهرمانان مانند شهدای سلامت،  در دو سطح حرفه ای و دانش آموزی برگزار می شود. مجمع ایران نوشت نیز تلاش می کند تا برگزاری جشنواره قهرمان من، زنجیره تولید محتوا و همکاری میان سازمان ها، طراحان و تولید کنندگان را فراهم کند.

«معرفی کاراکتر ملی برای کودکان» مهمترین هدف جشنواره قهرمان من است

حسین شکاری، دبیر جشنواره "قهرمان من" نیز در این نشست گفت: فراخوان جشنواره از امروز در سراسر کشور آغاز شده و طراحان و علاقمندان به تولید محصولات فرهنگی می توانند ایده ها و طرح های خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس  www.ghahreman.ir ارسال کنند.

وی جریان سازی فرهنگی را از اهداف دیگر این جشنواره افزود و گفت: آثار برگزیده در سطح حرفه ای و در سطح دانش آموزی توسط داوران ارزیابی و معرفی می شود.

«معرفی کاراکتر ملی برای کودکان» مهمترین هدف جشنواره قهرمان من است

وی گفت: تولید محصولات فرهنگی، دارای ۱۶ دسته بندی و ۱۷۰ حرفه است که آثار برگزیده جشنواره، در چهار حوزه اسباب بازی، لباس و پوشاک، نوشت افزار و دیگر محصولات جانبی فرهنگی، به تولید کنندگان محصولات فرهنگی همچنین خانواده های ایرانی معرفی می شوند.

لازم به ذکر است که دومین جشنواره ملی قهرمان من با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز آفرینش های هنری بسیج، شهرداری تهران، انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی  و دیگر مراکز فعال در تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برگزار می شود.