شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوری#صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول خواستار همکاری فوری کشورها برای کنترل ارزهای دیجیتال شد


صندوق بین‌المللی پول خواستار همکاری فوری کشورها برای کنترل ارزهای دیجیتال شد

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که نیاز فوری به تعاون و همکاری کشورها برای رسیدگی به چالش‌های فنی، قانونی، و نظارتی مرتبط با پذیرش ارزهای دیجیتال وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، صندوق بین‌المللی پول طی اظهاراتی هشدار داد که نیاز فوری به تعاون و همکاری کشورها برای رسیدگی به چالش‌های فنی، قانونی، و نظارتی مرتبط با پذیرش ارزهای دیجیتال وجود دارد.

مقامات ارشد این صندوق وام دهنده مستقر در واشنگتن روز پنجشنبه در یادداشتی نوشتند: اتخاذ یک رویکرد نظارتی جامع، منسجم و هماهنگ برای ارزهای دیجیتال یک وظیفه خطیر است. اما اگر از هم اکنون شروع کنیم، می توانیم به هدف سیاست حفظ ثبات مالی و در عین حال بهره مندی از مزایایی که نوآوری های تکنولوژیکی اساسی به همراه دارد، دست پیدا کنیم.

این یادداشت توسط توبیاس آدریان، مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین المللی پول، دونگ هی، معاون بخش بازار پول و سرمایه و آدیتیا ناراین، معاون مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه این صندوق نوشته شده است.

صندوق بین المللی پول همچنین تأکید کرد که پرداخت های فرابخشی و فرامرزی صنعت ارز دیجیتال اثربخشی رویکردهای ملی را محدود می کند.

این وام دهنده افزود: بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال در تمام کشورها فعالیت می کنند و این امر کار نظارت و اجرای آن را دشوارتر می کند.

بر اساس این گزارش، با هجوم سرمایه‌گذاران و مردم به سمت دارایی‌های دیجیتال و افزایش سرعت پرداخت‌های آنلاین، علاقه به ارزهای دیجیتال و بلاک چین در حال افزایش است.

بر اساس نظرسنجی موسسه Nickel Digital Asset Management که در لندن مستقر است، تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران نهادی و مدیران شرکت های مشاوره سرمایه گذاری قصد دارند از هم‌اکنون تا سال 2023 در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنند.

مقامات صندوق بین‌المللی پول در این یادداشت گفتند: تعیین ارزش‌گذاری تنها چالش در اکوسیستم ارزهای دیجیتال نیست (بلکه) شناسایی، نظارت و مدیریت ریسک‌ها، تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌ها را دچار مشکل می‌کند.

به گفته آنها، برخی از این خطرات شامل ریسک یکپارچگی عملیاتی و مالی ناشی از مبادلات دارایی های رمزنگاری شده و کیف پول ها، حفاظت از سرمایه گذاران و ذخایر ناکافی و افشای نادرست اطلاعات برخی از استیبل کوین ها است.

انتهای پیام/