به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد صادقی آرمان در میز فرهنگ «سلام تهران» درباره نخستین مهرواره هیئات و تشکل‌های دینی که با عنوان هوای نو برگزار می‌شود، اظهار داشت: به دنبال برگزاری مسابقه نیستیم اما با هدف شناختن و شناساندن هیئت‌های کنشگر، از افرادی که بر اساس الگو و شاخص‌ها، فعالیت‌های مناسبی داشته‌اند، تقدیر می‌شود. 

صادقی آرمان با بیان اینکه هیئت‌ها یکی از پیشگام‌های مشخص شده در گام دوم هستند، افزود: هیئت‌ها از دل مردم شکل می‌گیرند و بیشترین آثار فرهنگی را در جامعه دارند. عده‌ای گمان می‌کنند هیئت فقط مراسم‌های مذهبی در محرم و رمضان است، درصورتی که این تشکل‌ها کارکردهای زیادی دارند.

وی هیئت‌ها را از مجموعه‌های فعال در دوران کرونا و بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی هیئت، ترویج معنویت ائمه معصومین (علیهم السلام) است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری سازمان توسعه تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سه بخش مهرواره هوای نو، گفت: بخش هیئت و تشکل دینی، نغمه، نوحه و کتب هیئت‌ها امسال اضافه شده‌اند. بالغ بر ۱۵۰۰ هیدت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و هر بخش، شورای برنامه‌ریزی و داوران جدایی دارد. در هر رشته نیز از یک نفر یا یک مجموعه به عنوان برترین‌ها تقدیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه برترین‌ها با سفر به چند کشور، با فعالیت‌های فرهنگی ملت‌های دیگر آشنا خواهند شد، افزود: بنا داریم استاندارد و الگوهای فعالیت فرهنگی هیئت‌ها را گسترش دهیم.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

انتهای پیام//