شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایستگاه

تصاویر ارسالی میلیاردر ژاپنی از فضا

تصاویر ارسالی میلیاردر ژاپنی از فضا

"یوساکو مائه‌زاوا"(Yusaku Maezawa) میلیاردر ژاپنی که هفته گذشته سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفت، اخیرا یک ویدیو تایم لپس زیبا از شکوه زمین از منظر پنجره ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، این میلیاردر ۴۶ ساله که چندی پیش به همراه "یوزو هیرانو"(Yozo Hirano)، تهیه کننده فیلم و "الکساندر میسورکین"(Alexander Misurkin) فضانورد روسی سوار بر موشک سایوز روسیه به فضا رفتند با انتشار این ویدیو نوشت: تایم لپس زمین از پنجره ایستگاه فضایی بین‌المللی را مشاهده می‌کنید. این ویدیو دقیقا یک دور کامل در اطراف زمین است. واقعا هیجان انگیز است.

این میلیاردر ژاپنی چهارشنبه هفته گذشته برای یک سفر ۱۲ روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) رفت. "یوساکو مائه‌زاوا" ۴۶ساله، بنیانگذار شرکت خرده فروشی آنلاین Zozo است. "یوساکو مائه‌زاوا" همچنین آرزو دارد در سال ۲۰۲۳ با همکاری شرکت اسپیس ایکس سفری به ماه داشته باشد. او قصد دارد هشت نفر را برای ماموریت سال ۲۰۲۳ همراه خود به ماه ببرد.

دکتر "تریسی فانارا"(Tracy Fanara) یکی از افراد منتخب پروژه پرواز فضایی "ماه عزیز"(dearmoon) است که میلیاردر ژاپنی یوساکو مائه‌زاوا(Yusaku Maezawa)  ایجاد کرده است.

"فانارا" یک مهندس و دانشمند تحقیقاتی است که اکنون مدیر بخش "Coastal Modeling" اداره ملی اقیانوسی و جوی است. این مهندس و دانشمند تحقیقاتی دارای مدرک دکترا از دانشگاه فلوریدا است و شش سال گذشته را صرف مدیریت برنامه تحقیقات بهداشت محیط در آزمایشگاه دریایی موته کرده است.

انتهای پیام