«بیژن نوباوه وطن» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با  لایحه بودجه 1401 که توسط رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد" گفت: هنوز برای اظهار نظر در مورد جزئیات بودجه زود است زیرا بودجه نیاز به بررسی دارد، اما با توجه به اظهارات آقای رئیس جمهور موضوعات خوبی در لایحه بودجه لحاظ شده است. کاهش 15 درصدی درهزینه های دولتی امر بسیار مهمی است و اولین بار است که طی سالهای گذشته این اتفاق رخ داده است، در برخی دولت ها هزینه‌های دولتی به دو برابر هم رسیده است. 

وی در ادامه بیان کرد: تعیین تکلیف کارکنان دولت و همه کسانی که به نوعی از دولت حقوق می گیرند کارکنان خدماتی ، شرکتی و قراردادی ، از نکات مثبت دیگر بودجه 1401 است، من کلیات بودجه را که نگاه می‌کردم، محورهای خوبی درآن بیان شده بود. البته ممکن است آن میزانی که کاهش تورم در نظر گرفته شده محقق نشود ولی رویکرد و نگاه دولت که خلق پول زیاد نکند و افزایش نقدینگی نداشته باشیم و یا کاهش تورم رخ دهد، بسیار مهم است که در راستای اصلاح ساختار بودجه تعریف می‌شود. 

نوباوه وطن تصریح کرد: مجلس موظف است که به این مسائل توجه خوبی داشته باشد ، بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه جدید است و در مقایسه با بودجه های گذشته ، یک افق های جدیدی در آن صورت گرفته است.

عضو‌کمیسیون فرهنگی با بیان این جمله که نگاه دولت در این بودجه کاملا زیر بنایی و اصلاح ساختار است گفت: قرار هم بر این بود تا دولت چنین بودجه پخته ای را تحویل دهد، فکر می کنم اگر استقراض از بانک مرکزی صورت نگیرد و یا سایر اقداماتی که در نظر گرفته شده اگر عملیاتی شود،  قطعا یک بودجه جدید خواهیم داشت . شاید مقداری انقباضی در بعضی جاها  باشد ولی به نظر من ارزش این را دارد که در پلی بک وضعمان بهتر شود.

انتهای پیام/