شهر خبر

ارز حراج شد

وزیر اسبق اقتصاد گفت: وقتی در شرایطی که با محدودیت عرضه ارز مواجه هستیم، حراج ارزی می‌گذاریم، نتیجه‌اش افزایش تقاضای ارز است و از نگاه بنده فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی حراج ارز.

به گزارش زنهار از ایبنا، شمس الدین حسینی وزیر اسبق اقتصاد با تاکید براینکه فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی حراج ارز، اظهار کرد: یکی از مسائلی که امروز بازار ارز ما را مختل کرده، سیاست ارزی است که در این سیاست دوگانه ارزی، اختلال در بازار بسیار بالاست.

وی گفت: هرچند وزیر نفت و رئیس جمهور در گزارشی به مجلس اعلام کردند که فروش نفت ایران افزایش یافته است اما اینکه چه میزان درآمدی از آن حاصل می‌شود و چه مقدار رشد داشته بسیار مهم و تعیین‌کننده وضعیت است. در واقع آمار و ارقام ۸ ماهه امسال موضوع خاصی را نشان نمی‌دهد.

وزیر اسبق اقتصاد افزود: به هر حال وقتی در این شرایطی که با محدودیت عرضه ارز مواجه هستیم، حراج ارزی می‌گذاریم، نتیجه‌اش افزایش تقاضای ارز است و از نگاه بنده فروش ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی حراج ارز.

حسینی در گفتگو با نود اقتصادی تصریح کرد: وقتی یک دارایی کمیاب شود و آن را با قیمت پایین عرضه کنند و حتی به میزانی هم وجود نداشته باشد که کل تقاضا را پوشش دهد، اطمینان داشته باشید که قیمت پایین نمی‌آید؛ بلکه تقاضاهای سوداگرانه یا سفته‌بازی شکل می‌گیرد که قیمت را هم افزایش می‌دهد.