شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تحریم#مذاکره

باقری در گفتگو با المیادین:

مذاکرات پیشرفت خوبی داشته و زمینه برای گفتگوهای جدی فراهم است

مذاکرات پیشرفت خوبی داشته و زمینه برای گفتگوهای جدی فراهم است

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با اشاره به اینکه مذاکرات برچیدن تحریم ها در وین پیشرفت خوبی داشته است، تأکید کرد که این پیشرفت می تواند زمینه را برای گفتگوهای جدی فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران امروز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره تازه ترین تحولات مربوط به مذاکرات برچیدن تحریم ها در وین گفت: گفتگوهای روزهای گذشته بر چارچوب رایزنی درباره نقاط اختلافی در راستای سرعت بخشیدن به روند مذاکرات و دستیابی به توافق تمرکز داشت.

وی ادامه داد: روندی که ایران در طول مذاکرات در پیش گرفته موفق بوده و تهران پیشرفت خوبی کسب کرده است و این پیشرفت می تواند زمینه را به سرعت برای مذاکرات جدی فراهم کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران افزود: همراهی روسیه و چین با ایران و مخالفت این دو کشور با کشورهای غربی در بسیاری از مسائل آشکار است.

باقری همچنین به اختلاف مواضع انگلیس با سایر طرف های اروپایی اشاره و اضافه کرد: طرف مقابل اولویت ها و دیدگاه های متفاوتی دارد.

وی تأکید کرد: ایران به اراده خود در مذاکرات حاضر شده و احدی تهران را به مذاکره مجبور نکرده است، لذا از طرف مقابل نیز انتظار داریم به صورت منطقی با مذاکرات رفتار کند و برای رفع مشکلات ابتکار عمل به خرج بدهد.

مذاکره کنده ارشد هسته ای ایران درباره مداخله و نگرانی تل آویو از مذاکرات گفت: صهیونیست ها برای تخریب فضای خارج از سالن مذاکرات و تأثیر بر فضای داخل آن تلاش می کنند.