شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#نخست وزیر

ورود نخست وزیر اسرائیل به امارات/ چرا هواپیمای بنت از فراز ریاض به ابوظبی رفت؟


ورود نخست وزیر اسرائیل به امارات/ چرا هواپیمای بنت از فراز ریاض به ابوظبی رفت؟

در اقدامی بی سابقه و بسیار پر تامل اعلام شد، هواپیمای حامل نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حریم هوایی عربستان و از فراز ریاض عبور کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خبری تایید نشده، "ایتی بلومنتال" خبرنگار شبکه کان، تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت، هواپیمای حامل نخست وزیر که عازم امارات است، از داخل حریم هوایی عربستان عبور کرده و این امر بیانگر هماهنگی انجام گرفته با سعودی‌ها با اسرائیل برای این سفر است.

گفتنی است پیش از این نیز مسیر شمار قابل توجهی از پروازها بین تل‌آویو و امارات متحده عربی از داخل حریم هوایی عربستان انجام شده است.

نفتالی بنت هم پیش از آغاز سفر خود به امارات متحده عربی در توئیتی سفر خود به امارات را تاریخی و اولین سفر یک نخست وزیر اسرائیل به دولت امارات متحده محسوب می‌شود.

او به مخاطبین خود خبر داد در این سفر با ولیعهد امارات و مسئولین عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرد تا به امارات سفر کند اما به دلیل شیوع یروس کرونا این برنامه هر بار لغو شد.

نخست وزیری رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای در رابطه با این سفر اعلام کرد موضوع ایران یکی از دستور کارهای بنت در سفر به امارات متحده عربی محسوب می‌شود.

بنت شامگاه یکشنبه وارد ابوظبی شد، او قرار است فردا دوشنبه با محمد بن زاید و شمار دیگری از مسئولین اماراتی دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/