شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحریم‌ها

سفیر سابق پاکستان در جمهوری اسلامی ایران:

درخواست لغو تحریم‌ها منطقی است

سفیر سابق پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، مطالبه تهران برای لغو تحریم‌های ظالمانه را منطقی و مطابق با روح توافق هسته‌ای دانست و گفت: تهران مسئول تاخیر در احیای برجام نیست بلکه واشنگتن به جای تندروی باید با تغییر رویکرد به موفقیت مذاکرات وین کمک کند.

درخواست لغو تحریم‌ها منطقی است

به گزارش منیبان، «آصف علی خان دورانی» روز یکشنبه و همزمان با ادامه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در قالب نشست وین ۸، در اسلام‌آباد گفت: درخواست تیم مذاکراتی ایران در نشست‌های وین برای لغو تحریم‌ها منطقی است.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید برای موفقیت مذاکرات وین رویکرد خود در قبال ایران را تغییر دهند زیرا آنان مسئول خرابکاری در برجام هستند نه طرف ایرانی و این دونالد ترامپ بود که ۳ سال پیش به طور یکجانبه آمریکا را از توافق بین المللی هسته‌ای خارج کرد.

عضو ارشد اندیشکده پژوهش‌های سیاسی اسلام‌آباد (IPRI) گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو ان پی تی است و از حق مشروع برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار می‌باشد. در عین حال واشنگتن هیچ توجیهی برای کنار کشیدن از برجام نداشت و بهانه‌های آنان نادرست تفسیر می‌شود.

وی تاکید کرد: پاکستان حامی احیای برجام است و همواره از اعضای آن خواسته که تمامی مسائل را با تعامل و دیپلماسی حل و فصل کنند، بنابراین طرف‌های برجام باید ضمن پایبندی به تعهدات خود، به چارچوب این توافق عمل کنند.

آصف دورانی اظهار داشت: برجام یک چارچوب کامل و دیپلماسی موفق برای حال اختلافات است و اگر یکی از طرف‌های معاهده مشکلی داشته باشد می‌تواند آن را در چارچوب توافق مطرح کند.

وی افزود: اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه کار را برای ایران مشکل کرد، این تحریم‌ها مشکلات زیادی را برای مردم ایران و سیستم بانکی آن‌ها ایجاد کرده و معتقدیم که اکنون زمان آن فرا رسیده است که طی اقدام فوری تحریم‌های ضدایرانی برداشته شود.

دورانی تاکید کرد: تسریع روند مذاکرات وین و خروجی موفقیت آمیز آن در گروی تغییر لحن و رویکرد آمریکا، اجتناب از بکارگیری سیاست‌های منفی در قبال ایران و عمل به تعهدات از جانب تمامی طرف‌ها است.

دور جدید مذاکرات وین پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌ وگوها، کار روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

منبع: ایرنا

وبگردی